بایگانی برای:2012

چگونه می توان درس زندگی آموخت

اگر در محیط دانشگاه قصد یادگیری موضوعی را داشته باشید روش های ساخت یافتهزندگی نامه ای برای انجام آن وجود دارد. به عنوان مثال برای یادگیری علم اقتصاد، در گام نخست باید با کتاب مبانی اقتصاد شروع کنید ابتدا آن را با دقت مطالعه کرده و سپس به انجام تکالیف و وظایف مورد نظر خواهید پرداخت و همین طور ادامه خواهید داد. اگر این مسیر را دنبال کنید، کم و بیش درک آن موضوع تضمین خواهد شد.

اما در مورد زندگی چطور؟ چطور می توانیم در مورد زندگی بیاموزیم؟ چگونه می توانیم بهترین راه و روش زندگی را بیاموزیم؟ [متن کامل…]

چطور به آسانی به اهداف خود برسید

اگر فکر می کنید می توان زندگی را بدون داشتن هیچ هدف و مقصدی سپری کرد سخت در اشتباه هستید در این صورت غیر ممکن است که زندگی تمام وزندکی هدفمند کمالی داشته و در مسیر تعالی حرکت کنید.

برای حرکت به سمت خود شکوفایی باید هدف هایی را برای زندگی در نظر بگیرید که واقعا ارزش صرف زمان، انرژی و هزینه برای محقق شدن را داشته باشند و هدف های سودمند برای خودتان و هم برای دیگران باشند.

با وجود اینکه هدف گذاری بسیار آسانتر از دستیابی به آنهاست ولی راه هایی وجود دارند که از طریق آنها می توانید اهداف خود را قابل دستیابی کنید

در اینجا به چند نکته ساده اشاره خواهیم کرد که در حقیقت [متن کامل…]

تکنیک های ساده بهبود بهره وری

آیا تا به حال قصد انجام کاری را داشتید  ولی هرگز حتی شروع هم نکردید، یا شاید شروع هم کردید ولی در نیمه راه دست از تلاش برداشتید؟  آیا تا بحالبهبود بهره وری در وضعیتی قرار گرفتید که می دانید چه کاری باید انجام داد اما هرگز برای تحقق آن در دنیای واقعی اقدامی نکرده اید؟ یا اینکه تا بحال احساس کردید که انگیزه انجام کاری را دارید ولی فقدان عزمی راسخ و تصمیمی جدی برای اقدام در جهت انجام آن مانع از انجام آن کار شده است؟

به این خاطر که قبلا در چنین موقعیتی قرار داشتم. و به احتمال زیاد شما هم [متن کامل…]

هدف گذاری ابزاری کارآمد

با اینکه تعداد انگشت شماری از افراد این کار را انجام می دهند، داشتن هدف در زندگی بسیار ارزشمند و فراهم کننده اشتیاق و انگیزه لازم برای بههدف گذاری انجام رساندن کارهاست و احساس معنا داری را برای تمام بخش های فعالیت روزمره به ارمغان می آورد.

هر شخصی برای کاری که انجام می دهد لازم است دلایلی داشته باشد و نه اینکه تنها برای کسب درآمد زندگی کند، که این مورد به طور حتم هدف محسوب نمی شود.

اگر با یک استراتژی حرکت کنید و در مورد خواسته های خود در زندگی و موقعیت هایی که می خواهید [متن کامل…]

چگونه به تعیین اهداف پرداخته و شانس موفقیت خود را افزایش دهید

برای اینکه در زندگی به موفقیت دست پیدا کنید لازم است تا به مهارت هدف گذاری به خوبی مسلط شوید در این صورت قادر خواهید بود به تمام افزایش شانس موفقیترویاهای خود جامه عمل پوشانده و پتانسیل لازم برای موفقیت را که در درون شما وجود دارد به حداکثر برسانید.

برای بهبود و پیشرفت سلامت فیزیکی، پیشرفت در کار، و موفقیت در روابط فردی و موارد بیشمار دیگر می توانید هدف تعیین کنید.

اهداف شما می توانند در زمینه های اجتماعی، معنوی، هنری، ورزشی، تحصیلی، شغلی و مواردی دیگر باشند. مهارت شما برای هدف گذاری یک گام ابتدایی و بسیار با اهمیت برای دستیابی به هر یک از آنها است. [متن کامل…]

چرا اغلب افراد هرگز به خواسته های خود نمی رسند!

بسیار غم انگیز است که اغلب افراد در راستای تحقق اهداف خود شکست می خورند، ولی متاسفانه حقیقت دارد!عدم تحقق اهداف

با وجود اینکه آنها از اینکه در زندگی به دنبال چه هستند و چه می خواهند آگاهی دارند، و اهداف خود را به صورت واضح و روشن یادداشت کرده اند و آنها را به قسمت های کوچک تر تقسیم کرده اند و برای دستیابی به آنها دست به کار شده اند اما همچنان برای دستیابی به بیشتر اهداف خود ناموفق هستند.

آیا دلیل شکست آنها را می دانید؟ نه؟ [متن کامل…]

آیا برای سازماندهی به اهداف دچار سردرگمی هستید؟

راه های بهینه برای سازماندهی اهداف

آیا اهداف خود را مشخص کرده اید؟ اگر اینگونه است کاری که هم اکنون باید انجام دهید پیاده سازی آنها به بهترین روش ممکن می باشد.

ایجاد اهداف یک از بهترین شیوه های ایجاد تغییرات اساسی در زندگی می باشد. بنابراین ایجاد اهداف موثر و سازماندهی آنها به بهترین روش ممکن نقشی حیاتی را در دستیابی به موفقیت در زندگی بازی می کند.

هنگامی که مهمترین اهداف را برای زندگی تعیین می کنید در ابتدا انجام این کار سخت و مشکل به نظر خواهد رسید. [متن کامل…]

اهمیت برنامه ریزی اهداف شخصی

برنامه ریزی اهداف شخصی به دلایل زیادی از اهمیت حیاتی برای همه ما برخوردار است. برنامه ریزی، برای دستیابی به آرزوهای به ظاهر مشکل به ما کمک خواهد کرد و باعث ایجاد احساس هدفمند بودن می شود و به ما برای استفاده از استعدادهای نهانی و پتانسیل های موجود در جهت دستیابی به اهداف در هر یک از عرصه های زندگی کمک خواهد کرد

 

برنامه ریزی و فعالیت در راستای تحقق اهداف روشی است که افراد موفق در هر زمینه ای اعم از کسب و کار، ورزش و [متن کامل…]

اثرات سازمان یافته بودن در زندگی بر روی سلامت شما

آیا شما هم جزء افرادی هستید که قادر نیستند دسته کلید خود را از میان قبض ها، رسید ها و روزنامه ها از دو هفته پیش پیدا کنند؟

یا شاید جزء آن دسته از افراد هستید که همه چیز را مطلقا نگه داشته و هرگز قادر نیستند آنها را رها کنند؟

و یا هر روز صبح با قصد انجام تمام کارهای موجود در لیست کارهای روزانه از خواب بیدار شده ولی مشکل اینجاست که قادر به پیدا کردن لیست مذکور نیستند.آیا شما هم یکی از این فراد هستید؟

متاسفانه اغلب افراد اینگونه هستند و برای افرادی که به شدت سازمان یافته هستند درک این موضوع که [متن کامل…]

زندگی در هوای مه آلود

آمسیر مه آلودیا تا به حال وسط هوایی مه آلود بوده اید؟

آیا رانندگی در بزرگراهی که تنها چند متر جلوتر قابل دیدن است را تجربه کرده اید؟

شما تنها می توانید فاصله ای کوتاه از این اقیانوس وسیع زیبا را بینید و قادر به مشاهده تمام عظمت آن نیستید.

به آسمان نگاه می کنید و تمام چیزی که می بینید لایه ای سنگین و متراکم از مه است.

در این لحظه رانندگی در مه کمی وحشتناک به نظر می رسد. باید با نور بالا، آهسته و با احتیاط بیشتر و با چشمانی باز برای دیدن دیگر وسیله های نقلیه ای که در جاده حضور دارند-به خصوص وسایلی که با سرعت کمتری حرکت می کنند- رانندگی کنید. بعضی مواقع برای دیدن خطوط راهنما [متن کامل…]