چرا اغلب افراد هرگز به خواسته های خود نمی رسند!

بسیار غم انگیز است که اغلب افراد در راستای تحقق اهداف خود شکست می خورند، ولی متاسفانه حقیقت دارد!عدم تحقق اهداف

با وجود اینکه آنها از اینکه در زندگی به دنبال چه هستند و چه می خواهند آگاهی دارند، و اهداف خود را به صورت واضح و روشن یادداشت کرده اند و آنها را به قسمت های کوچک تر تقسیم کرده اند و برای دستیابی به آنها دست به کار شده اند اما همچنان برای دستیابی به بیشتر اهداف خود ناموفق هستند.

آیا دلیل شکست آنها را می دانید؟ نه؟

شکست آنها به این خاطر است که فراموش می کنند مزایایی که با دستیابی به این اهداف نصیب شان می شود را به درستی مشخص کنند و از فواید حاصل از دستیابی به اهداف به درستی آگاهی ندارند

خوب این به چه معناست؟ بگذارید با یک مثال ساده مسئله را باز کنم…

وقتی یک نفر محصولی را به شما پیشنهاد می کند چه اتفاقی می افتد؟ چه زمانی شما تصمیم می گیرید تا آن محصول را خریداری کنید؟ آیا ویژگی های آن محصول شما را جذب خواهد کرد؟

نه، همیشه این طور نیست! دلیلی که تصمیم می گیرید محصولی را خریداری کنید یا نه مزایای آن محصول خاص می باشد.

شما می خواهید بدانید که “این محصول چه مزیتی برای من به همراه دارد؟” و همین مورد زمانی که برای خود هدف تعیین می کنید اتفاق می افتد. اگر با صراحت و روشنی از مزایای که با تحقق اهداف به آن دست پیدا خواهید کرد آگاهی نداشته باشید هرگز نخواهید توانست برای دستیابی به اهداف خود ۱۰۰ درصد متعهد شوید.

وقتی از مزایای آن اطمینان ندارید، داشتن جدیت، شور و شوق و پشتکار لازم برای دستیابی به آن بسیار دشوار خواهد بود.

بنابراین باید همیشه این سوال را از خود بپرسید که *چرا* قصد دارید به این هدف خاص برسید. اگر مزایای دستیابی به آن برای شما مشخص باشد هرگونه هزینه ای را برای رسیدن به آن را تقبل خواهید کرد. به جای تعیین هدفی مانند “می خواهم کسب و کار موفقی داشته باشم” و بعد دست به کار تحقق این هدف شدن، باید ابتدا مزایای آن را شناسایی کنید.

– تصور کنید زمانی که برای خود کسب  کار موفقی داشته باشید چه احساسی خواهید داشت.

– تصور کنید که چگونه خانواده و دوستان تان متحیر شده و شما را تحسین خواهند کرد.

– تصور کنید که چگونه سرمایه گذاری های هوشمندانه ای خواهید داشت.

– تصور کنید تعطیلات طولانی مدتی که همیشه در آرزوی آن بودید.

شما با انجام این کار نیروی محرکه لازم برای بودن در مسیر درست تا زمانی که به اهداف خود نائل شوید را به دست خواهید آورد. تنها تفاوت میان کسانی که این کار را انجام می دهند با دیگر افراد داشتن اشتیاق است. و پاداش و مزایا، این اشتیاق را ایجاد خواهد کرد. هم اکنون این فرصت را دارید که به افرادی که این کار را به انجام رسانده اند ملحق شوید.

درباره محمد رضا

علاقمند به دانايي و تفكر البته نه از نوعي كه تبديل به بمب اتم براي نابودي ابناء بشر شود و نه تفكري كه منجر به نفي آفريدگار آسمانها و زمين گردد بلكه تعقلي كه در سايه لطف پروردگار انساني باشم شايسته بندگي خدا.

دیدگاه شما

*