آیا برای سازماندهی به اهداف دچار سردرگمی هستید؟

راه های بهینه برای سازماندهی اهداف

آیا اهداف خود را مشخص کرده اید؟ اگر اینگونه است کاری که هم اکنون باید انجام دهید پیاده سازی آنها به بهترین روش ممکن می باشد.

ایجاد اهداف یک از بهترین شیوه های ایجاد تغییرات اساسی در زندگی می باشد. بنابراین ایجاد اهداف موثر و سازماندهی آنها به بهترین روش ممکن نقشی حیاتی را در دستیابی به موفقیت در زندگی بازی می کند.

هنگامی که مهمترین اهداف را برای زندگی تعیین می کنید در ابتدا انجام این کار سخت و مشکل به نظر خواهد رسید.

حتی در این زمان ممکن است تعدادی از اهدافی را که شما برای زندگی خود ساخته اید را فراموش کنید. بنابراین اگر در جهت سازماندهی اهداف دچار سردرگمی شده اید در اینجا نکاتی را بیان خواهیم کرد که شما را در زمینه سازماندهی به اهداف تان یاری خواهد کرد.

خواسته های خود را دقیقا مشخص کنید.

قبل از هر چیز سعی کنید زندگی خود را در تمام سطوح مورد بررسی قرار دهید. این دسته بندی ها عمدتا شامل سلامت شخصی شما، وضعیت مالی، شغل و حرفه، تحصیلات، روابط و همچنین شامل سرگرمی و فعالیت های ماجراجویانه می باشند. هم اکنون برای هر یک از این دسته بندی ها خواسته های خود را مشخص و فهرست کاملی از آنها تهیه کنید.

مجددا فهرست اهداف خود را بازبینی و پالایش کنید.

سپس، بعد از اینکه فهرست اهدافی را که می خواهید به آنها دست یابید تهیه کردید، سعی کنید در هر دسته اهداف ویژه و واقعی خود را جدا کنید. در خلال انتخاب مهمترین اهداف، لحظه ای با دقت بیندیشید و مشخص کنید که آیا این موارد، اهدافی واقعی هستند یا نه.

تمام اهداف خود را در دفتر روزانه تان ثبت کنید.

بعد از اینکه اهداف واقعی تان را مشخص کردید، آنها را در دفتر روزانه خود ثبت کنید. نوشتن اهداف، امکان دستیابی به آنها را افزایش خواهد داد.

معمولا پیگیری تعهدات مکتوب و دستیابی به آنها در مقایسه با تعهدات شفاهی امکان پذیرتر می باشد بنابراین سعی کنید تا تمام اهداف را داخل دفتر روزانه خود یادداشت کنید. همچنین تا زمان دستیابی به اهداف هر روز آنها را مرور کنید.

 

انتظارات واقع بینانه داشته باشید.

اگر انتظارات واقع بینانه خود را با نگرش مثبت و گامهای عملی همراه کنید، دستیابی به اهداف امکان پذیرتر خواهند شد. بنابراین سعی کنید در راستای تحقق اهداف نگرشی خوش بینانه داشته و با گامهای کوچک شروع کنید.

ضرب الاجل تعیین کنید و هرگز دست از تلاش برندارید.

تعیین ضرب الاجل به شما برای دستیابی به اهداف در موعد مقرر بسیار کمک خواهد کرد. سعی کنید ضرب الاجل های روزانه، ماهانه و یا حتی سالانه تعین کنید. نوشتن موعد انجام کارها را تبدیل به یک عادت کنید، در این صورت می توانید به طور موثرتری بر روی اهداف خود تمرکز کنید. در نهایت هرگز در راستای تحقق اهداف تسلیم نشوید. قویا برای دستیابی به اهدافی که تعیین کرده اید تصمیمی جدی بگیرید و برای تحقق آنها بیشترین تلاش خود را به کار ببندید.

به این منظور، برای سازماندهی اهداف و داشتن انگیزه ماندگار برای دستیابی به اهداف و برخورداری از لذت موفقیت در زندگی سعی کنید این نکات ساده را به کار ببندید و ار آنها پیروی کنید.

درباره محمد رضا

علاقمند به دانايي و تفكر البته نه از نوعي كه تبديل به بمب اتم براي نابودي ابناء بشر شود و نه تفكري كه منجر به نفي آفريدگار آسمانها و زمين گردد بلكه تعقلي كه در سايه لطف پروردگار انساني باشم شايسته بندگي خدا.

دیدگاه شما

*