اثرات سازمان یافته بودن در زندگی بر روی سلامت شما

آیا شما هم جزء افرادی هستید که قادر نیستند دسته کلید خود را از میان قبض ها، رسید ها و روزنامه ها از دو هفته پیش پیدا کنند؟

یا شاید جزء آن دسته از افراد هستید که همه چیز را مطلقا نگه داشته و هرگز قادر نیستند آنها را رها کنند؟

و یا هر روز صبح با قصد انجام تمام کارهای موجود در لیست کارهای روزانه از خواب بیدار شده ولی مشکل اینجاست که قادر به پیدا کردن لیست مذکور نیستند.آیا شما هم یکی از این فراد هستید؟

متاسفانه اغلب افراد اینگونه هستند و برای افرادی که به شدت سازمان یافته هستند درک این موضوع که دیگران چگونه می توانید به روشی دیگر زندگی کنند بسیار دشوار است.

در حقیقت این موضوع برای افراد بدون برنامه و نامنظم کشمکشی دایمی و به معنی ناکامی در زندگی می باشد. این کشمکش دایمی برای سازماندهی، و ناامیدی اینگونه افراد را به سمت بیماری های گوناگونی از جمله استرس، اضطراب و نگرانی سوق می دهد.

زمانی که برای پیدا کردن دسته کلید ماشین خود به مشکل بر می خورید این کار باعث تاخیر در زمان ملاقات شما خواهد شد و همچنین زمانی که قبض مربوط به خط تلفن خود را پیدا نمی کنید در نتیجه به احتمال زیاد خط تلفن شما توسط شرکت قطع خواهد شد.

بنابراین اگر مزایای سازماندهی به کارها و رفتار سازمان یافته قبل از این به اندازه کافی در شما انگیزه لازم را ایجاد نکرده، شاید آگاهی از این موضوع که سازماندهی در زندگی در حقیقت فواید زیادی برای سلامتی خواهد داشت شما را مشتاق به حرکت در مسیر سازماندهی کند.

قبل از هر چیز سازماندهی در حقیقت باعث تقویت انگیزه و افزایش سطح انرژی شما خواهد شد.

خیلی از افراد کارهای زیادی برای انجام دارند و از انرژی لازم برای انجام آنها برخوردارند ولی سردرگم هستند و حتی نمی دانند از کجا باید شروع کنند که بیشتر به دلیل بی انگیزگی آنها می باشد.

بی نظمی و در هم ریختگی باعث ایجاد احساس سنگینی و تنبلی خواهد شد. در هم ریختگی باعث احساس آشفتگی و سردرگمی و هر چیز نامرتبی به شدت باعث بی انگیزگی خواهد شد. بنابراین به سازماندهی امور بپردازید در نتیجه خواهید دید که چطور برای انجام کارها انگیزه لازم را پیدا خواهید کرد.

زمانی که کارها و وظایف خود را سازماندهی می کنید زمان آزاد بیشتری در اختیار خواهید داشت که به جای خیره شدن به لیست وظایف پیش رو و فکر کردن در مورد کارهای سخت و طاقت فرسایی که باید به انجام برسانید می توانید کارهای بیشتری را به انجام برسانید. سازماندهی در حقیقت به شما انرژی خواهد داد و همچنین باعث تقویت نیروی تمرکز نیز خواهد شد.

البته مشهودترین و اصلی ترین مزیت بودن، شدن و حفظ شیوه زندگی سازمان یافته این است که سازماندهی کارها به شدت میزان استرس و نگرانی شما را کاهش خواهد داد. مرتب سازی در هم ریختگی های موجود در زندگی باعث احساسی روشن تر و برداشته شدن بار سنگینی از روی شانه های شما خواهد شد.

همچنین باعث احساسی کاملا جدید مبنی بر کنترل بهتر بر روی تمام جنبه های زندگی خواهد شد که قبل از این هرگز فکر نمی کردید امکان پذیر باشد.

درباره محمد رضا

علاقمند به دانايي و تفكر البته نه از نوعي كه تبديل به بمب اتم براي نابودي ابناء بشر شود و نه تفكري كه منجر به نفي آفريدگار آسمانها و زمين گردد بلكه تعقلي كه در سايه لطف پروردگار انساني باشم شايسته بندگي خدا.

دیدگاه شما

*