تکنیک های ساده بهبود بهره وری

آیا تا به حال قصد انجام کاری را داشتید  ولی هرگز حتی شروع هم نکردید، یا شاید شروع هم کردید ولی در نیمه راه دست از تلاش برداشتید؟  آیا تا بحالبهبود بهره وری در وضعیتی قرار گرفتید که می دانید چه کاری باید انجام داد اما هرگز برای تحقق آن در دنیای واقعی اقدامی نکرده اید؟ یا اینکه تا بحال احساس کردید که انگیزه انجام کاری را دارید ولی فقدان عزمی راسخ و تصمیمی جدی برای اقدام در جهت انجام آن مانع از انجام آن کار شده است؟

به این خاطر که قبلا در چنین موقعیتی قرار داشتم. و به احتمال زیاد شما هم آن را تجربه کرده اید. می توانم در مورد دلایل آن مطالب زیادی بنویسم که شما هم با آنها موافق هستید، اما به این دلیل که قرار است در مورد تکنیک های بهبود بهره وری صحبت کنم به موضوع مورد بحث می پردازم.

در ابتدا باید بدانید که انجام این کار چقدر آسان است و به سادگی قابل انجام می باشد.انجام این کار برای اغلب افراد حدود ۳ دقیقه طول خواهد کشید. ۳ دقیقه برای اغلب افراد ولی در حقیقت برای برخی حتی کمتر از این زمان لازم است. هر چند دو موردی که برای بهبود بهره وری لازم است که به انجام برسانید بسیار ساده است و شما بعد از مطالعه این مطلب شگفت زده خواهید شد که چرا تا به حال هیچ توجهی به آنها نداشته اید. این تکنیک ها بر خلاف روش های رایجی که وجود دارند بسیار ساده هستند و برای انجام آنها به کمترین زمان ممکن احتیاج دارید.

۱٫ پیش از هر کاری باید به درستی در مورد کاری که در گام نخست باید انجام دهید تصمیم بگیرید

برای اینکه در انجام تکنیک های بهبود بهره وری به مهارت لازم دست پیدا کنید باید با کوچکترین اقدامات شروع کنید. بگذارید به عنوان گام نخست به سازماندهی میز کار بپردازیم برای اطلاع از اهمیت این موضوع خود را به دردسر نیاندازید بلکه به جای آن تصمیم بگیرید که این همان کاری است که در این لحظه باید انجام دهید. این مشابه همان فرایندی است که برای انجام کارهای بزرگتر نیز باید به کار ببندید، که بعدا به آن خواهیم پرداخت.

خوب در حال حاضر که نسبت به خواسته های خود آگاهی پیدا کردید، اولین مرحله به درستی به انجام رسیده است. به همین راحتی، آیا اینطور نیست؟

۲٫گام دوم، و شاید بتوان گفت که این همان مرحله است که باقی موارد را محقق خواهد کرد.

اکنون از این موضوع اطلاع پیدا کردید که می خواهید میز کار خود را سازماندهی و مرتب کنید. این همان کاری بود که در گام نخست به انجام رساندید. شما هدف خود را مشخص کردید. خوب الان مرحله بعد چیست؟

مرحله بعدی تصویر سازی یا تجسم می باشد

وقتی برای اولین بار برای انجام کاری مصمم شدید و ذهن خود را متمرکز کردید، هم اکنون سعی کنید تا آن را تصویر سازی کرده و به وضوح آن را در ذهن خود مجسم کنید.

به عنوان مثال بگذارید بر روی کاری که در دست انجام دارید که همان سازماندهی میز کار می باشد تمرکز کنیم ۱ یا ۲ دقیقه از زمان خود را صرف تصویر سازی و تجسم میز کاری مرتب و منظم همان طوری که همیشه دوست داشتید کنید.

۳٫الان که این کار را انجام دادید بر روی احساسی که در مورد این تصویر دارید تمرکز کنید.

نتیجه ای که از این کار خواهید گرفت آگاهی از احساس خوبی است که بعد از انجام کارها خواهید داشت. و انگیزه و تمرکزی را که هرگز قبل از این تجربه نکرده بودید برای شما به ارمغان خواهد آورد. زمانی که آن را تجسم می کنید و احساس خوبی از انجام این کار دارید اشتیاق بیشتری برای انجام آن خواهید داشت.

بنابراین خلاصه اینکه تکنیک های بهبود بهره وری از این قرار است:

*اهداف خود را بشناسید (با کوچکترین آنها شروع کنید)

*زمان رسیدن به هدف و تکمیل آن را تجسم کنید. (تصویرسازی)

*ببینید چه احساسی درباره نتایج به دست آمده دارید

این تکنیک ها مثل جادو عمل می کنند

دلیل اینکه باید با کوچکترین اهداف شروع کنید بسیار ساده است. برای اینکه در انجام آن به مهارت برسید باید ابتدا به تمرین این تکنیک بپردازید.

درست مثل هر فعالیت دیگری که با یک قدم کوچک شروع می کنید، کارهایی مثل: سازماندهی به محیط کار، پاکسازی خانه، داشتن برنامه کاری روزانه، و درست زمانی که احساس می کنید در انجام آنها بهتر و بهتر عمل می کنید، به انجام کارهای بزرگتر بپردازید، کارهایی که از طبیعت پیچیده تری برخوردارند.

شاید قبل از این هم این موارد را شنیده باشید ولی قطعا این بهترین راه برای انجام آن است که زمانی اندکی لازم دارد و نتیجه آن بسیار عالی است. می توانم همچنان در مورد این موضوع ادامه بدهم و با دقت به شرح جنبه های مختلف آن بپردازم، اما همین سادگی این تکنیک های بهبود بهره وری است که اهمیت داشته و به آن ارزش می دهد.

این موارد را به کار ببندید و اجاره دهید نظر شما را در مورد آن بدانم.

تا آن زمان شاد و موفق باشید.

 

درباره محمد رضا

علاقمند به دانايي و تفكر البته نه از نوعي كه تبديل به بمب اتم براي نابودي ابناء بشر شود و نه تفكري كه منجر به نفي آفريدگار آسمانها و زمين گردد بلكه تعقلي كه در سايه لطف پروردگار انساني باشم شايسته بندگي خدا.

دیدگاه شما

*