زندگی در هوای مه آلود

آمسیر مه آلودیا تا به حال وسط هوایی مه آلود بوده اید؟

آیا رانندگی در بزرگراهی که تنها چند متر جلوتر قابل دیدن است را تجربه کرده اید؟

شما تنها می توانید فاصله ای کوتاه از این اقیانوس وسیع زیبا را بینید و قادر به مشاهده تمام عظمت آن نیستید.

به آسمان نگاه می کنید و تمام چیزی که می بینید لایه ای سنگین و متراکم از مه است.

در این لحظه رانندگی در مه کمی وحشتناک به نظر می رسد. باید با نور بالا، آهسته و با احتیاط بیشتر و با چشمانی باز برای دیدن دیگر وسیله های نقلیه ای که در جاده حضور دارند-به خصوص وسایلی که با سرعت کمتری حرکت می کنند- رانندگی کنید. بعضی مواقع برای دیدن خطوط راهنما و ماندن در مسیر درست لازم است تا کمی به جلو خم شوید تا خدایی ناکرده با وسایلی که از روبرو و در مسیر مخالف در حال حرکت هستند برخورد نکنید.

مقصد خود را می شناسید حتی اگر هرگز به آنجا سفر نکرده باشید اطمینان دارید که آنجاست. با ایمان کامل به این موضوع که در نهایت به مقصد خواهید رسید به رانندگی ادامه خواهید داد.

این همان شیوه زندگی است. ما هرگز بدرستی از اتفاقات پیش رو اطلاع نداریم. و با این باور که مسیری که پیش روی ماست فراهم کننده آینده ای شاد و درخشان برای ماست به سمت جلو حرکت می کنیم.

اگر هیچ مقصدی نداشته باشید آیا تمایل دارید در هوایی مه آلود رانندگی کنید؟

قطعا پاسخ شما منفی است. سوال اینجاست که آیا تمام عمر در هوایی مه آلود زندگی می کنید؟

آیا از مقصد خود اطلاع دارید و می دانید که چگونه باید به آنجا برسید؟

آیا برای حرکت در مسیر پر پیچ و خم زندگی نقشه ای فراهم کرده اید و مسیری برای رسیدن به جایی که قصد رفتن به آنجا را دارید مشخص کرده اید؟

پاسخ شما به این سوال چیزی شبیه این خواهد بود. “نفشه زندگی ؟؟!! نقشه ای وجود ندارد.”

اما راهی هست …

اگر شما هم مثل اکثر مردم باشید، قطعا زمانی که در هوای مه آلود رانندگی می کنید ماشینی پیدا خواهید کرد و به دنبال آن شروع به حرکت می کنید. نه فقط از نور آن ماشین استفاده می کنید بلکه بر این حقیقت تکیه خواهید کرد که آنها قبلا در این مسیری که شما در حال حرکت در آن هستید رانندگی کرده اند و به زودی در مسیر درست قرار خواهید گرفت.

به این موضوع پی خواهید برد که افراد زیادی وجود دارند که در همان نقطه ای که شما قرار دارید هستند و قصد سفر به جایی را دارند که شما عازم آنجا هستید. چنین افرادی به دنبال جاده ها و مسیرهای مختلفی برای رسیدن به مقصد خود هستند. مسیرهای متعددی را کشف خواهند کرد و در نهایت بهترین و کم خطرترین مسیر برای رسیدن به مقصد را پیدا خواهند کرد.

این همان نقشه زندگی است- پیدا کردن فردی که مسیری که شما قصد پیمودن آن را دارید قبلا پیموده و به نتایجی که شما قصد رسیدن به آن را دارید رسیده است… وقتی او را پیدا کردید نقشه او را دنبال کنید. این بسیار آسانتر از حرکت در جاده خاکی بی نام و نشانی است که هرگز قبل از این در آن سفر نکرده اید. رانندگی درجاده مه آلود و بدون مقصد زندگی را متوقف کنید.

درباره محمد رضا

علاقمند به دانايي و تفكر البته نه از نوعي كه تبديل به بمب اتم براي نابودي ابناء بشر شود و نه تفكري كه منجر به نفي آفريدگار آسمانها و زمين گردد بلكه تعقلي كه در سايه لطف پروردگار انساني باشم شايسته بندگي خدا.

دیدگاه شما

*