همانند یک فرد تنبل فکر کن و کارها را هوشمندانه به انجام برسان

در مطلب اهمیت تدبیر زیرکانه، در این مورد که چگونه افراد باهوش نسبت به افرادی که سخت تلاش می کنند با تلاش کمتر به موفقیت های بیشتری دست پیدا می کنند نوشتم. در این مطلب قصد دارم در مورد زیرکی افراد تنبل صحبت کنم!

اینگونه به نظر می رسد که افراد تنبل باهوش ترند و معمولا انرژی ذهنی زیادی را برای پیدا کردن ساده ترین راه برای انجام کارها صرف می کنند

به نظر شما جالب نیست؟  اینگونه به نظر می رسد که افراد تنبل باهوش ترند. شاید بهتر بود این طور موضوع را عنوان کنیم که فکر کردن مثل افراد تنبل روش خوبی برای هوشمندانه کار کردن است. به این دلایل:

۱٫  افراد تنبل راه های را پیدا می کنند تا کارها را با کمترین میزان تلاش به انجام برسانند. اگر شما هم یکی از این افراد هستید، شدیداً! تلاش می کنید تا راهی برای انجام ندادن کارها پیدا کنید. اتمام یک کار برای شما به این معنی است که سعی می کنید آن کار را با کمترین تلاش و صرف انرژی به انجام برسانید.

 ۲٫  افراد تنبل زمانی که کاری را انجام می دهند مطمئن هستند کاری که انجام می دهند تاثیرگذار است. چرا؟ به این خاطر که در این صورت با تلاش کمتر دستاورد بیشتری خواهند داشت. افراد تنبل برای انجام کارهایی که نتیجه ای در بر ندارد خودشان را به دردسر نمی اندازند.

البته، اینجا منظور ما فکر کردن مثل افراد تنبل می باشد نه این که حقیقتاً و درعمل به وظایف، تنبلی و کاهلی را پیشه خود کنید. هنوز هم شما نیازمند داشتن اخلاق و رفتار کاری قاطعانه و قوی هستید. اما همچنین لازم است که کارها را به روش های هوشمندانه به انجام برسانید.

اگر می خواهید همانند افراد تنبل فکر کنید این ۴ کار را انجام دهید:

۱٫ همیشه این سوال را از خود بپرسید که آیا این کار ارزش انجام دادن دارد یا خیر. تنها به این دلیل که دیگران هم، همین کار را انجام می دهند دلیل مناسبی برای انجام یک کار نیست. از خودتان بپرسید: آیا واقعا این کار واقعا لازم وضروری است؟ آیا واقعاً ارزش انجام دادن دارد؟ اگر پاسخ شما به این سوالات منفی است هیچ دلیلی برای انجام آنها نیست.

 ۲٫ تنها کارهایی  را انجام دهید که از بیشترین تاثیر برخوردارند. منابع شما محدود هستند بنابراین آنها را جایی سرمایه گذاری کنید که بیشترین اثر و بازده را به همراه داشته باشند. (به بازگشت سرمایه فکر کنید)

 ۳٫ کوتاه ترین مسیرها را انتخاب کنید. وقت خود را با دادن توضیحات غیر ضروری و بیش از حد در مورد هر چیزی تلف نکنید. فقط مواردی را انجام  دهید که برای تکمیل یک کار لازم و ضروری است. مابقی موارد را حذف کنید.

 ۴٫ تا جای ممکن از اهرم های مختلف استفاده کنید. قبل از انجام یک کار، چیزی را پیدا کنید که بتوانید از آن به عنوان اهرم استفاده کنید. آیا فردی را در تیم خود می شناسید که بتواند این کار را بهتر و سریعتر از شما انجام دهد؟ آیا می تواند آن را به یکی از مشتریان موجود بفروشید؟ آیا می توانید با انجام یک کار نتایج بیشتری را بدست آورید؟ مشغول انجام هر کاری که هستید قدرت بکاربردن اهرم برای انجام دادن آن کار را فراموش نکنید.

درباره محمد رضا

علاقمند به دانايي و تفكر البته نه از نوعي كه تبديل به بمب اتم براي نابودي ابناء بشر شود و نه تفكري كه منجر به نفي آفريدگار آسمانها و زمين گردد بلكه تعقلي كه در سايه لطف پروردگار انساني باشم شايسته بندگي خدا.

دیدگاه شما

*