۵ راه حل ساده برای بهبود زندگی

زندگی بهترتمام افراد خردمند  و با تجربه می دانند که دستیابی به موفقیت، رسیدن به اهداف و بهبود زندگی نیازمند سپری شدن زمان مشخصی می باشد و این مهم یک شبه امکان پذیر نیست. و تا زمانی که این موضوع حقیقتی انکارناپذیر می باشد هنوز هم به این معنی نیست که شما قادر به ایجاد تغییرات کوچک و ملموس برای بهبود زندگی در طول هفته های پیش رو و حتی روزهای جاری نخواهید بود.

زمانی که شما یک شبه قادر به تحقق اهداف زندگی خود نیستید همچنان قادر به انجام اقدامات کوچکی هستید که در لحظه، زندگی شما را بهتر خواهند کرد.

این هم اقداماتی که هم اکنون برای بهبود زندگی می توانید انجام دهید:

سحرخیزی را تبدیل به عادت هر روزه خود کنید. یکی از دلایل اساسی استرس این است که خود را در کوهی از کارهای نا تمام پیدا کنید در حالی که زمان کافی برای انجام آنها ندارید. وقتی کمی زودتر از خواب بیدار می شوید نه تنها تبدیل به فردی موثر و کاراتر خواهید شد بلکه میزان استرس شما نیز به حد چشم گیری کاهش خواهد یافت.

برنامه ریزی کنید و سازمان یافته عمل کنید: دلیل اصلی نگرانی، دلواپسی و اضطراب ما این است که اطمینان کافی نسبت به اعمال، طرح ها و برنامه های خود نداریم. وقتی برنامه های خود را بر روی یک برگ کاغذ پیاده می کنید ضمیر ناخودآگاه نسبت به آینده احساس راحتی بیشتری خواهد کرد و در نتیجه باعث کاهش استرس شما در زندگی خواهد شد. نوشتن برنامه ها با استفاده از کاغذ و قلم باعث استقرار آنها در ضمیر ناخودآگاه شما شده و در نتیجه نسبت به زمانی که هیچ برنامه ای ندارید احساس امنیت بیشتری خواهید کرد.

عادت های ناپسند خود را شناسایی و برای ترک آنها اقدام کنید: شکستن و رهایی از برخی عادات مستلزم زمانی طولانی خواهد بود اما برخی دیگری هستند که به راحتی می توانید آنها را کنار بگذارید. به محض اینکه عادتی را که برای مدت طولانی انجام می دادید کنار می گذارید حال شما بهبود خواهد یافت و زندگی تان نیز بهتر خواهد شد.

عادات تغذیه ای خود را تنظیم کنید: آیا در طول روز به میزان کافی از مایعات به خصوص آب استفاده می کنید؟ آیا می دانید گاهی اوقات احساس خستگی شما بدین خاطر است که بدن شما به آّب بیشتری احتیاج دارد؟ آیا می دانید که غذاهای ناسالم می توانند سلامتی شما را به مخاطره بیاندازند؟ آیا می دانید خلق و خوی شما در اغلب موارد متاثر از سلامت کلی شما خواهد بود. زمانی که شروع به استفاده از غذاهای سالم کنید، تغدیه مناسب داشته و برنامه غدایی خود را متعادل سازید سلامتی و همچنین زندگی شما به سمت بهتر شدن حرکت خواهد کرد.

از دیگران بابت اشتباهاتتان عذرخواهی کنید: آیا اخیرا با کسی مشاجره یا برخوردی نامناسب داشته اید؟ آیا کسی هست که بابت رفتاری که با او کرده اید از شما دلخور و ناراحت باشد؟ با او تماس بگیرید و با شهامت از او بابت رفتار نامناسب تان عذرخواهی کنید با این کار نه فقط انسانی را شاد خواهید کرد بلکه در نتیجه ناپدید شدن احساس گناه از  اعماق ذهن تان احساس بهتری خواهید داشت.

زندگی خود را بهبود ببخشید.

همانطور که مشاهده کردید اقدامات ساده ای مثل مواردی که در بالا به آنها اشاره شد می توانند به شما برای داشتن زندگی بهتر کمک کنند. این اقدامات را برای بهبود و تقویت احوالات خود در زندگی به کار ببندید. درنتیجه قادر به تعقیب اهداف عالی خود خواهید بود.

با انجام هر یک از این موارد زندگی شادتری خواهید داشت.

درباره محمد رضا

علاقمند به دانايي و تفكر البته نه از نوعي كه تبديل به بمب اتم براي نابودي ابناء بشر شود و نه تفكري كه منجر به نفي آفريدگار آسمانها و زمين گردد بلكه تعقلي كه در سايه لطف پروردگار انساني باشم شايسته بندگي خدا.

دیدگاه شما

*