چگونه از یک اشتباه بزرگ اجتناب کنید

راه های زیادی برای خراب کردن اهداف شخصی، رویاها و آرزوها وجود دارد. به تعویق انداختن کارها و امروز و فردا کردن قاتل شماره یک اهداف شما محسوب می شود. اهمال کاران ویران کننده خود هستند. آنها کسانی هستند که با قرار دادن مانعی بزرگ در مسیر موفقیت خود مانع استفاده از پتانسیل و استعدادهای خود می شوند به عبارتی دیگر اینگونه افراد به صورت ناخودآگاه شکست را انتخاب کرده اند.

هیچ چیز کسل کننده تر از معلق ماندن دائمی در یک ماموریت ناتمام نیست. ویلیام جیمز

از کمال گرایی برحذر باشید و دور بمانید

“خوب تقریبا عالیه … اما هنوزم کار داره. هفته دیگه یه کوچولو تغییرش میدم.”

این جملات به نظر شما آشنا نیستند؟ کمال گرایی محرک اهمال کاری خواهد بود. این یکی از آسان ترین راه ها برای توجیه کورکورانه طفره رفتن از انجام کارها می باشد. وقتی شما عمیقا در مرحله تدارک و آماده سازی غرق شده اید تصمیم گیری برای زمان توقف این مرحله و شروع فعالیت های عملی دشوار خواهد بود. و به یاد داشته باشید که تلاش برای کامل بودن در تمام کارها اغلب اوقات شما را فلج خواهد کرد.

 

همین الان شروع کنید.

بهترین راه برای آگاهی پیدا کردن از اینکه آیا آماده هستید یا نه این است که همین الان دست به کار شوید. بعدا اگر موردی درست کار نکرد آن را تغییر دهید. قشنگی پیشرفت هم همین است.

چند سال پیش وقتی من اولین کارم را شروع کردم برای اینکه همه کارها خیلی عالی انجام شود به جای اینکه زمان بیشتری را بر روی گام های عملی برای تحقق سریعتر ایده هایم صرف کنم، زمانی زیادی را بابت انتظار برای موقعیتی ایده آل هدر دادم،

آیا شما هم مثل من به انتظار موقعیت های ایده آل هستید؟ به این امید که ستاره های آسمان موقعیتی عالی برای انجام کارها را برای شما نمایان کنند؟ هیچ زمانی بهتر و مناسب تر از حالا نیست، پس همین الان دست به کار شوید.

تنها راه انجام شدن کارها، انجام دادن آنهاست. بنابراین اهداف خود را مرتب کنید، نقشه مراحل ضروری را تهیه کنید و قدم به قدم هر یک از مراحل را انجام دهید. از قدرت نیروی حرکت شگفت زده خواهید شد و وقتی که کاری را شروع کردید، متوقف کردن آن بسیار سخت خواهد بود.

هر روز برای رسیدن به هدف سه اقدام ساده را انجام دهید.

در نگاه نخست بعضی از کارها طاقت فرسا به نظر می رسند، بدین معنی که شما را از انجام دادن آنها دلسرد می کنند. راه حل این موضوع خرد کردن کارهای پیچیده به گام های ساده ولی منطقی می باشد. به یاد داشته باشید که برای خوردن یک فیل عظیم الجثه باید آن را لقمه لقمه خورد.

کلید دستیابی به موفقیت مجموع سه گام روزانه می باشد. زمان خود را وقف تکمیل سه اقدام ساده ای کنید که شما را به اهداف تان نزدیکتر می کند. امروز تنها سه اقدام انجام می دهید اما در هفته جاری ۲۱ اقدام و ۸۴ اقدام در ماه بعد به انجام خواهید رساند. هرچه اقدامات بیشتری انجام دهید و هرچه سریعتر حرکت کنید دستیابی به اهداف آسانتر خواهد شد و به نتایج مطلوب و مورد انتظارتان نزدیکتر خواهید شد.

درباره محمد رضا

علاقمند به دانايي و تفكر البته نه از نوعي كه تبديل به بمب اتم براي نابودي ابناء بشر شود و نه تفكري كه منجر به نفي آفريدگار آسمانها و زمين گردد بلكه تعقلي كه در سايه لطف پروردگار انساني باشم شايسته بندگي خدا.

دیدگاه شما

*