نگرش و رفتارهای ضروری برای دستیابی به موفقیت

دستیابی به موفقیت به آسانی و نتیجه انباشت ثروت نیست. و نه یک محصول جانبی از خصوصیات شخصیتی که هر کسی با آن متولد می شود. برای دستیابی به قله های موفقیت هر کسی احتیاج به نگرشی خاص همراه با رفتار هایی خاص دارد. اهمیتی ندارد که شما به طور طبیعی جز کدامیک از انواع تیپ های شخصیتی هستید، وقتی نسبت به خود آگاهی پیدا کردید و به وسیله تطبیق دیدگاه و رفتار، تبدیل به فردی با موفقیت های عالی خواهید شد.

نگرش موفق

تعدای خصوصیت و ویژگی در افراد موفق وجود دارد که آنها را از دیگران متمایز می کند. برای برخی از آنها این ویژگی های شخصیتی به طور طبیعی وجود دارد و برای افرادی دیگر این ویژگی ها فرا گرفته شده هستند. فردی که به صورت طبیعی بدبین است میتواند خصوصیات شخصیتی یک فرد خوش بین را به کمک تصمیمی آگاهانه برای مشاهده نیمه پر لیوان به جای نیمه خالی آن از خود نشان دهد. همینطور اگر شما بواسطه مطالعه این فهرست خصوصیاتی را مشاهده کردید که به طور طبیعی در شما وجود ندارند به آنها توجه کرده و یادداشت برداری کنید و تلاشی آگاهانه انجام دهید تا هر یک ازآنها را تبدیل به بخشی از رفتارهای روزمره خود کنید. افراد موفق:

اشتیاق فراوانی برای یادگیری دارند. افراد موفق تمایل به داشتن طبیعتی کنجکاو دارند. سوالات بیشماری در ذهن دارند و از دیگران می پرسند، در جستجوی اطلاعات زیادی هستند، و هرگز معتقد به این نیستند که همه این مطالب را از قبل می دانستند.

نسبت به کاری که انجام می دهند بسیار مشتاق هستند و می توانند الهام بخش دیگران برای داشتن این اشتیاق باشند. این احساس اشتیاق است که انگیزه بخش آنها برای کارها دشوار است. و به خاطر نشان دادن این احساس اشتیاق الهام بخش دیگران برای انجام کارهای دشوار برای آنها هستند.

می توانند از عهده مصائب و مشکلات برآیند. وقتی کارها مطابق برنامه پیش نمی رود، می توانند به چشم انداز خود نگاه کنند و همچنان مثبت اندیش باقی بمانند، از گذشته درس بگیرند و به سمت جلو حرکت کنند.

دارای سطح بالایی از هوش هیجانی هستند. توانایی بالایی برای جذب و نفوذ در افراد دارند. هیچ کس به تنهایی به موفقیت نخواهد رسید آنها همیشه در راه دستیابی به موفقیت به یاری دیگران احتیاج دارند. آنها این توانایی را دارند که با افرادی که قادر هستند به آنها در زمینه دستیابی به موفقیت شان کمک کنند به بهترین روش ارتباط برقرار کنند.

قابل اطمینان، صادق، راستگو و مورد اعتماد هستند. به طور خلاصه انسان نیک روزگار هستند.

افرادی سازگار، که قادرند با آغوشی باز با تغییرات مواجه شوند.

قادرند به خوبی با ترس مواجه شوند. حقیقتا هیچ کس بی باک نیست. اما افراد موفق می توانند زمانی که احساس ترس می کنند را به درستی تشخیص دهند و می دانند که چطور به درستی با آن مواجه شده و اجازه ندهند تا این ترس ها آنها را عقب نگهداشته و مانع حرکت آنها در مسیر موفقیت شوند.

مسئولیت پذیر هستند. شرایط و سرنوشت در مسیر زندگی تاثیرگذار هستند اما افراد موفق می دانند مسیری که در حال حاضر در آن قرار دارند نتیجه انتخاب خود آنها بوده است. قادرند تا مسئولیت کامل تمامی کارهای خود را به عهده بگیرند و پیامد کارهایشان به آنها احساس قدرت و کنترل می دهد. افراد موفق ذهنیت قربانی ندارند. آنها نگرشی مسئولیت پذیر دارند.

رفتار های موفقیت آمیز

علاوه بر اتخاد ذهنیت های ذکر شده افراد موفق رفتار های خاصی را از خود نشان می دهند:

آنها بین کار و سرگرمی تعادل ایجاد می کنند. کار طاقت فرسا و عدم توجه به سرگرمی انرژی شما را تحلیل برده و خلاقیت شما را نابود خواهد کرد، و سرانجام شما را به سمت احساس تنفر و انزجار از کار سوق می دهند. نسبت به تعادل بین زندگی و کار که بیشتر با آن راحت هستید اطلاع داشته باشید و برای دستیابی به آن برنامه ریزی کنید. اگر تمام لحظات بیداری خود را معطوف به حرفه و کسب وکار خود کنید، هرگز قادر به رویارویی و برآمدن از عهده مشکلات نخواهید بود و سرانجام خسته و افسرده خواهید شد. افراد موفق به خوبی می دانند که استراحت کردن علامت ضعف آنها نیست بلکه یک مرحله اساسی برای اطمینان داشتن از بالاترین سطح عملکرد ممکن در طول زمان کار می باشد.

آنها دائما در حال گسترش شبکه ارتباطی خود هستند و هرگز این کار را متوقف نمی کنند. افراد موفق تمایل دارند تا به عنوان فردی شناخته شوند که قادر به برطرف کردن مشکلاتی است که دیگران از عهده آن بر نمی آیند و از این طریق برای خود کسب اعتبار کنند. اگر هم از عهده کاری برنیایند و یا اطلاعی در مورد آن نداشته باشند بدون شک افرادی را می شناسند که قادر به آنجام آن کار هستند.

افراد موفق علاوه بر نگرش و رفتار از نیروی دیگری برخوردارند-چشم انداز. آنها چشم اندازی از چیزهایی که می خواهند در زندگی بدست آورند دارند. آنها معنی موفقیت را به خوبی درک کرده اند. همچنین قادرند چشم انداز خود را اینجا و در لحظه اکنون تحکیم کنند، افراد موفق  بعد از اینکه از گذشته درس گرفتند و تا زمانی که چشم اندازی روشن از آینده دارند می توانند در حال زندگی کنند.

درباره محمد رضا

علاقمند به دانايي و تفكر البته نه از نوعي كه تبديل به بمب اتم براي نابودي ابناء بشر شود و نه تفكري كه منجر به نفي آفريدگار آسمانها و زمين گردد بلكه تعقلي كه در سايه لطف پروردگار انساني باشم شايسته بندگي خدا.

دیدگاه شما

*