ناتوانی دشمن خوشبختی: ۵ روش برای توانمندسازی

خیلی از افراد در فکر این هستند که شما را مجاب کنند که نیازمند کمک آنها هستید. اما انسان های خردمند به شما خواهند فهماند که آن قدر ها هم که خودتان فکر می کنید نیازمند یاری دیگران نیستید.

و این به معنای توانمند سازی شماست که سزاوار و شایسته آن هستید. توانمند سازی نقشی حیاتی در مقوله خوشبختی ایفا می کند. احساس کنترل بر روی تمام جنبه های زندگی، علم به اینکه شما ناخدای کشتی زندگی هستید و هیجان ناشی از به عهده گرفتن تمام مسئولیت زندگی همگی شما را به انسانی شاد و خوشبخت تبدیل می کنند.

توانمندسازی باعث بهبود و احساس آسایش و رفاه بیشتر در زندگی شما می شود و کمک می کند تا در زندگی تبدیل به انسانی فعال شوید. این تنها سخن من نیست بلکه حاصل تحقیقات فراوان افراد بیشماری است که در این زمینه فعالیت می کنند.

از سوی دیگر ناتوانی دشمن خوشبختی محسوب می شود. در حقیقت روانشناسان آن را درماندگی آموخته شده می نامند. جایی که شما به این باور می رسید که فعالیت هایتان هیچ تاثیری نداشته و هیچ تغییری ایجاد نمی کنند. درماندگی آموخته شده شما را از انجام درست کارهای درست باز می دارد و خلق شما را نیز تنگ خواهد گرد. هم اکنون بهترین زمان برای حذف این ناتوانی ها و درماندگی های آموخته شده از زندگی شما می باشد.

خوب آماده اید تا سرنوشت خود را تغییر داده و به بهترین شکل درآورید؟ پس از همین الان دست به کار شوید!

۵ راه برای اینکه قدرت خود را دوباره بدست آورید

در تصمیم گیری ها مشارکت کنید

خواه تصمیمی برای انتخاب رستوران برای صرف شام باشد یا بودجه بندی مخارج منزل، از هر فرصتی برای شرکت در تصمیم گیری ها استفاده کنید.

حتی اگر باور ندارید که رای شما تاثیری داشته باشد، به هر طریقی که شده آن را اعلام کنید. حقیقت این است که دیگران برای رای و نظر شما ارزش قائلند، و وقتی که رای خود را اعلام می کنید این باور کهنه که “رای من هیچ تاثیری ندارد” را خواهید شکست. سرانجام شما قدرت بیان خود را به درستی درک خواهید کرد.

برای انجام کارها داوطلب شوید

داوطلب شدن تنها محدود به انجام کارهای خوب نمی شود، بلکه شامل تمام کارهایی است که برای شما از اهمیت بالایی برخوردارند. به این معنی که شما کار اشتباهی را در پیرامون خود مشاهده می کنید و برای تغییر آن دست به اقدام می زنید. تقریبا هیچ چیزی نیست که بیشتر از این مورد شما را توانمند سازد.

به نقش مدیریتی خود متعهد شوید

زمان آن فرا رسیده تا یک گام به سمت جلو بردارید. و این به معنی هر چیزی از جمله آغاز یک پروژه جدید در محل کار می باشد. اگر در حال حاضر آمادگی لازم برای رهبری بزرگ بودن را ندارید بهتر است در نقش رهبری کوچکتر ظاهر شوید. در هر صورت تمام این موارد به توانمندسازی شما کمک خواهد کرد.

هر روز برای مراقبت از خود کاری انجام دهید

این مورد می تواند شامل هر چیزی اعم از پیاده روی ساده البته همراه با کفش مناسب یا خوردن روزانه یک سیب باشد. این فعالیت های کوچک روزانه تغییرات بزرگی را ایجاد می کنند به این خاطر که شما کیفیت زندگی را در بالاترین اولویت قرار داده اید. این برنامه به شما یاد آوری می کند که کنترل آسایش زندگی در دستان شماست و می توانید هر چیزی را که به آن احتیاج دارید بدست آورید.

در زمینه شغلی مستقل عمل کنید.

از آن جایی که اغلب افراد حدود ۴۰ ساعت از زمان گرانبهای خود را هر هفته در محل کار به سر می برند باید قدرتمندانه در محل کار حاضر شوید. ممکن است در این مورد لازم باشد که با رییس خود گفتگویی رو در رو داشته باشید، سیال سازی ذهنی روشی است که به کمک آن می توانید احساس کنترل بر روی وقایع روزانه داشته باشید، یا به سادگی پذیرای مسئولیتی بزرگ باشید. اما باید تغییری ایجاد کنید.

خوب در این مقاله به ۵ روش برای فراموشی درماندگی آموخته شده اشاره شد. در مورد شما چطور؟ چه چیزی شما را توانمند می سازد؟

درباره محمد رضا

علاقمند به دانايي و تفكر البته نه از نوعي كه تبديل به بمب اتم براي نابودي ابناء بشر شود و نه تفكري كه منجر به نفي آفريدگار آسمانها و زمين گردد بلكه تعقلي كه در سايه لطف پروردگار انساني باشم شايسته بندگي خدا.

دیدگاه شما

*