ارتباط پول با شادی: در مسائل مالی شادی خود را به حداکثر برسانید

جای هیچگونه ابهامی وجود ندارد که پول نقش مهمی در زندگی ما بازی می کند. در واقع ما اکثر زمان مفیدمان را در روز مشغول کار کردنیم. چیزی که واقعاً به دنبالش هستیم؛ پول نیست. بلکه شادی است که به وسیلۀ پول بوجود می آید.

یک تصور غلط وجود دارد: افراد زیادی می پندارند که هر چه درآمد بیشتری داشته باشند، شادتر خواهند بود. این تفکر تا حدی درست است؛ تا زمانی که خانه ای برای زندگی و غذایی برای خوردن ندارید؛ پول بیشتر، زندگی شادتری برایتان بوجود می آورد. ولی تحقیقات نشان می دهند که بعد از رسیدن به درآمدِ خاصی، پولِ بیشتر خوشحالی افراد را افزایش نمی دهد. به طور کلی در زمانی که از لحاظ درآمد به سطح متوسط برسید، با افزایش درآمدتان، خوشحال تر نمی شوید.

اگر پس از دستیابی به درآمدِ متوسط، کسب درآمد بیشتر استراتژی خوبی برای خوشحال تر زیستن نیست، برای زندگی شادتر چه راهکاری را پیش بگیریم؟

جواب در این نکته پنهان است: کسب درآمد، رویِ دیگری نیز دارد. در واقع میزان درآمد مهم نیست بلکه روش کسب درآمد اهمیت دارد. بنابراین زمانی که درآمدتان به اندازه متوسط رسید؛ دیگر باید بر روش کسب درآمد تمرکز نمایید.

به جای تلاش برای کسب درآمد بیشتر، روش کسب درآمدتان را بهبود دهید.

اینکه درآمدتان بیشتر باشد، اشکالی ندارد. ولی تمرکزتان بیشتر باید بر روی روش کسب درآمد باشد. فایدۀ درآمد زیاد وقتی کارتان استرس زا و ناخوشایند باشد؛ چیست؟ بهتر نیست به درآمدِ کمترِ کاری که خوشحالتان می کند؛ اکتفا کنید؟

در این مسئله، قناعت نقش مهمی دارد. برای اینکه به مسائل مادی کمتر توجه کنید، باید قانع بودن را بیاموزید. باید یاد بگیرید به آنچه اکنون دارید راضی باشید، و به این شیوه می توانید بر روی روش کسب درآمد تمرکز کنید.

سوال بعدی این است: راه ایده آل کسب درآمد چیست؟

برای پاسخ دادن به این سؤال خلاصۀ مصاحبه ای که با آندریاس ایلیگر، سازنده بازی تاینی وینگزTiny) Wings، یک بازی ios است که بیش از ۶ میلیون کپی فروش داشته است. و جالب اینکه تمام مراحل کدینگ، گرافیک و موزیک این بازی توسط ایشان ساخته شده است.) را می خوانیم:

س: این موفقیت بر سبک زندگیتان چه تأثیری گذاشته است؟

ج: من هنوز هم با همسرم در یک آپارتمان کوچکِ ارزان زندگی می کنم. هنوز هم خودرو شخصی ندارم، حتی گواهینامه رانندگی هم ندارم! و اکثر روزهایم را به همان شیوۀ قبل از ساختن این بازی می گذرانم.

چیزهایی که در زندگی ام تغییر کرده اند؛ خرید غذاهای بهتر (در سال ۲۰۱۰ خیلی فقیر بودم و غذاهای ارزان می خریدم.)، خرید یک لپ تاپ جدید و خرید چند وسیلۀ بازی جالب است.

س: چه برنامه ای برای ۵ سال آینده تان دارید؟

ج: من رویاهایم را دنبال خواهم کرد و به دنبال هیچ چیز دیگری نیستم. بنابراین همین کارهایی که هم اکنون انجام می دهم را دنبال می کنم.

با خواندن این مطلب به دو نکته می رسیم: اول اینکه او انسانی قانع است. با وجود درآمد میلیون دلاری، تغییر خاصی در شیوه زندگی اش اعمال نکرده است و کارهای او با انگیزه های مادی انجام نمی شود.

و نکته دوم ، او رویاهایش را دنبال می کند. با وجود موفقیت بزرگی که به دست آورده، همان کارهای قبلی اش را ادامه می دهد.

 با این شیوۀ زندگی، احساس زنده بودن می کنید.

زمانی که به زندگی متوسطی می رسید، هدفتان باید ادامۀ رویاهایتان باشد و نه پول بیشتر. این زندگی را هم اکنون برای خودتان پی ریزی کنید و در طی زمان آن را دنبال نمایید. در نهایت می توانید بر طبق آرزوهایتان زندگی کنید.

ارسال شده توسط: بنفشه

دیدگاه شما

*