چگونه کارهای مختلف را همزمان انجام ندهیم

بصورت همزمان مشغول انجام دو پروژه هستید که چند کار دیگر نیز به شما ارجاع داده می شود. درحال مکالمۀ تلفنی، سه ایمیل دریافت می‌کنید. سعی می‌کنید تا به موقع خارج شوید و در راه خانه خرید هایتان را هم انجام دهید که همکارتان شما را نگه می‌دارد و سوالی می‌پرسد.

در عصر تکنولوژی، ما به وسیلۀ اطلاعات و درخواست ها احاطه شده ایم و به همین علت، انجامِ همزمانِ کار ها بسیار محبوب شده است. با این حال اگر شما نیز از این روش استفاده می‌کنید، امکان دارد در اثر فشار کاری زیاد، همه چیز از هم بپاشد.

در این مطلب قصد داریم به شما بیاموزیم که چگونه از انجام همزمان چند کار خودداری کرده و سلامت ذهنی خودتان را بهبود دهید.

چرا نباید چند کار را به صورت همزمان انجام داد؟

  • انجام همزمان کار ها بازدهیِ کمتری دارد.
  • انجام همزمانِ کار ها بسیار پیچیده است و منجر به بروز استرس و اشتباهات می‌شود.
  • انجام همزمانِ کار ها می‌تواند دیوانه کننده باشد. در دنیای شلوغِ امروزی، ما به آرامش بیشتری نیاز داریم و نباید خودمان موجب سردرگمی بیشتر شویم.

چگونه می‌توانیم از انجام همزمان کارها جلوگیری کنیم ؟

۱- لیستی برای کارهایتان تهیه کنید. این لیست‌ می‌توانند شامل تماس‌های تلفنی، کارهای خانه، تحویل پروژه و … باشد.

۲- ابزاری مانند دفترچه یادداشت می‌تواند کمکتان کند تا هر کاری را که به خاطر می آورید یادداشت کنید تا انجام دادن آن را فراموش نکنید.

۳- سعی کنید باصندوقی مشابه ایمیل طراحی کنید. با داشتن آن، تمامی اطلاعات ورودی اعم از کاغذی و دیجیتالی را نگهداری کنید و اطلاعات اضافی را دور بیاندازید.

۴- روزتان را به قسمت تقسیم و برای آن برنامه ریزی کنید. برای کارهای اضطراری در میان کارهایتان قسمت هایی را خالی بگذارید. ممکن است برای برنامه ریزی قسمت های ۱ ساعته و یا ۰٫۵ ساعته را به کار بگیرید. این موضوع کاملا به خود شما بستگی دارد.

۵- مهمترین کار را در ابتدای روز انجام دهید و تا زمانی که آن کار را به پایان نرسانده اید، کار دیگری را شروع نکنید. پس از آن کمی استراحت کنید و به کار مهم بعدی بپردازید. در صورتی که بتوانید در ابتدای روز دو یا سه مورد از کارهای مهمتان را انجام دهید، روحیه تان افزایش می یابد.

۶- همۀ چیز هایی که حواس شما را پرت می کنند از خود دور کنید. فقط بر روی یک کار تمرکز کنید و نگران سایر موارد نباشید.

۷- در صورتی که مواردی همچون چک کردن مرتب ایمیل و هر کار تکراری دیگری ضرورت دارد، بهتر است دست نگه دارید. ایمیل‌ها و کارهای مشابه را در زمان‌های متفرقه چک و یا انجام دهید.

۸- اگر کار جدیدی در حین کار به شما واگذار شد، آنها را در صندوق ورودیتان بگذارید و یا آن را یادداشت نمایید و به کارتان بازگردید.

۹- پس از پایان هر کار، سری به یادداشت‌ها و صندوق ورودی‌تان بزنید، موارد جدید را به لیست کارهایتان بیافزایید. فراموش نکنید که در بازه‌های زمانی مختلف ایمیل و صندوق ورودی‌تان را چک کنید.

۱۰- زمان‌هایی وجود دارد که باید توقف نمایید. سعی کنید تا یادداشتی از اینکه تا کجا کار کرده‌اید بنویسید و بر روی تمام کارهایتان بگذارید. سعی کنید تا همه چیز را در محل خاصی قرار دهید تا پس از انجام کار اضطراری، راحت به آنها دسترسی داشته باشید و بدانید که باید از کجا شروع کنید.

۱۱- گاهی اوقات نفس عمیق بکشید، حرکات کششی انجام دهید و به خودتان استراحت دهید. از زندگی لذت ببرید و خودتان را سالم نگه دارید.

ارسال شده توسط: بنفشه

دیدگاه شما

*