۷ شیوه برای افزایش انگیزه

تفکر خوب است، اما این عمل است که موجب تحقق افکار می شود. یکی از بزرگترین ویژگی های افرادی که موفق می شوند، رشد می کنند و به اهدافشان دست می یابند این است که به طور مداوم و بدون نا امیدی کار می کنند.

با این حال عمل کردن نیازمند انرژی است، این انرژی از کجا می آید؟ انگیزه، انرژی می دهد. عملی که پشت آن انگیزه وجود داشته باشد، شما را به حرکت در می آورد. اگر به خودتان انگیزه بدهید، آتشی را درون خود شعله ور می کنید.

در این متن به ۷ راهکار که از طریق آن ها می توانید به انگیزه حرکت در جهت اهدافتان دست یابید، اشاره می کنیم:

  • ·         قاطع باشید

تصمیم بگیرید و قاطعانه به راه خود ادامه دهید. اگر در انجام هر کاری مرتباً مسیرتان را تغییر دهید و نتوانید ذهنتان را سامان دهید، انرژی زیادی را صرف تجزیه و تحلیل و تفکرات بیهوده خواهید کرد. باید در مورد هدفتان تصمیم بگیرید، عمل کنید و نتایج را برسی نمایید. تصمیم گیری و حرکت نمودن در راستای آن تصمیم، خود به خود به شما انرژی می دهد و آتشی را در وجودتان ایجاد می کند و زنده نگه می دارد. به جای این که بخواهید از ابتدا همه چیز را مشخص کنید، عمل کنید و در طی مسیرتان به سوی هدف، آزمایش کنید، یاد بگیرید و خودتان را با شرایط تطبیق دهید.

  • ·          مصمم باشید

شاید شما دوست دارید اندام خوبی داشته باشید، اما آیا به گونه ای عمل می کنید که نشان دهد در این امر مصممید؟ چند ساعت در هفته را برای رسیدن به این هدف صرف می کنید؟ چه راه هایی را امتحان کرده اید؟ شاید می خواهید در کار خود موفق باشید. الگوی شما چه کسانی هستند؟ چه اقدامات جسورانه ای در این جهت انجام داده اید؟ اگر به گونه ای عمل کنید که گویی می خواهید ۱۰۰% به هدفتان برسید، تصمیمات بهتری می گیرید، اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کنید و انرژی تان افزایش می یابد، آنقدر که می توانید تا کهکشان راه شیری نیز پیشروی کنید!

  • ·         جملات الهام بخش بخوانید

این جملات بهترین راهنمای شما هستند، به شما قدرت درونی می بخشند و کمک می کنند تا به راه خود ادامه دهید.  وینستون چرچیل می گوید: “اگر حتی از میان جهنم عبور می کنید، به راه خود ادامه دهید”.

  • ·         افراد موفق را الگوی خود قرار دهید

الگو ها و یا قهرمانانی را پیدا کنید که روحتان را ارتقا دهند و ممکن شدن غیر ممکن ها را به شما نشان دهند. وجود چند نمونه از این افراد در ذهنتان، کمک می کند که برای رسیدن به هدفتان نیرو و انگیزه پیدا کنید.

  • ·         تصاویر مورد علاقه تان را تجسم کنید.

همۀ ما در فیلم ها تصاویری را دیده ایم که مورد علاقه مان هستند. این صحنه های پیروزی و شجاعت میتوانند الهام بخش ما باشد. آن ها را در ذهن خود داشته باشید و الهام بگیرید. همچنین می توانید از صحنه های زندگی واقعی نیز الهام بگیرید. همۀ ما در طول زندگی مان شاهد لحظات تأثیر گذاری بوده ایم. این صحنه ها را  مانند فلش کارت هایی در ذهن خود نگه دارید تا در صورت نیاز از آن ها استفاده کنید. به سادگی صحنه را تجسم کنید، احساس آن را به یاد بیاورید و از آن برای الهام بخشی به خود استفاده کنید.

  • ·         به سمت آینده گام بردارید

در گذشته سیر کردن، سریع ترین راه کاهش انگیزه و انرژی تان است. برای پیشرفت، به سمت آینده بروید و امکاناتتان را پیش بینی و هدفگذاری کنید. به این صورت امید به وجود می آید. با یک دید منطقی به آینده، اهداف بسیاری می یابید که می توانید برای رسیدن به آن ها تلاش کنید. به این گونه به جای تن دادن به اجبار، به سمت کار هایی که دوست دارید کشیده می شوید. هر قدر که دیدتان منطقی تر باشد، کشش بیشتری به سمت هدف هایتان پیدا می کنید.

چند راه ساده برای گام برداشتن به سوی آینده این است که از خود بپرسید “چگونه می توانم این مشکل را حل کنم؟”، “اگر این کار را انجام دهم به چه نتیجه ای می رسم؟” و… . این ها سؤالاتی نیرومندند که شما را از گذشته بیرون می کشند و به سمت آینده ای مملو از امید و روشنی سوق می دهند.

  • ·         به ارزش های خود چنگ بزنید

شما می توانید هر کاری را به گونه ای به ارزش های خود در زندگی ربط دهید. برای مثال ممکن است ارزش شما در زندگی رشد مستمر و یا یادگیری باشد. در این صورت هنگام انجام هر کاری از خود بپرسید “من از این کار چه می آموزم؟” یا این که “چگونه می توانم از طریق این کار پیشرفت کنم؟” به این گونه با مرتبط کردن کارهایتان به ارزش های درونی تان، انرژی زیادی پیدا می کنید. ارزش های درونی انرژی لازم برای حرکت و در واقع انگیزه لازم را به شما می دهند.

ارسال شده توسط: بنفشه

دیدگاه شما

*