۳ راه حل ساده برای اجتناب از تعلل و اهمال کاری

ما به راحتی وسوسه می شویم تا کارهایی که در حال حاضر  قادر به انجام آن هستیم را به فردا موکول کنیم. همیشه هم دلیلی برای معطل کردن و به انتظار فردا نشستن  و یا انجام کارها و وظایف محوله در لحظه آخر (ضرب الاجل مشخص شده) داریم.

وسوسه همه جا پیرامون ما هست تا توجه ما را به سمت کارهای بی اهمیت و غیر ضروری منحرف کند. و این وسوسه همیشه و در همه حال همراه ماست و اغلب اوقات مغلوب آن می شویم.

ما اغلب اوقات در دام تعلل و به تعویق انداختن کارها گرفتار می شویم. خوب چگونه می توانیم از آن اجتناب کنیم؟ به کمک این سه روش ساده می توانید از تعلل و امروز و فردا کردن در مورد انجام کارهای مهم خود اجتناب کنید:

 

به برنامه خود  بچسبید.

 اگر رییس شما انجام کاری را به شما محول کرده است، باید آن وظیفه را فورا و به درستی در زمانی که هنوز در دفتر محل کار خود هستید به انجام برسانید. منتظر نباشید تا رییس و کارفرما اهمیت انجام آن کار را بارها و بارها  به شما گوشزد کند. فورا دست به کار شوید در نتیجه سریع و به درستی آن کار را به انجام خواهید رساند.

خویشتن داری را تمرین کنید

 برای اجتناب از تعلل و اهمال کاری باید کنترل خود را به دست بگیرید. اگر کارهای ناتمام زیادی دارید که باید هر چه سریعتر به انجام برسانید و در این حال دوستی از شما برای رفتن به جایی درخواست کرد، بیاموزید که چگونه در چنین موقعیتی نه بگویید. کارهای خود را اولویت بندی کنید و سریعا برای انجام مهمترین آنها اقدام کنید.

 

برای انجام کارها به خودتان انگیزه بدهید

در زمانی که کارها را به درستی در زمان مقرر یا قبل از رسیدن ضرب الاجل به انجام می رسانید به پاداش حاصل از آن فکر کنید البته این پاداش لزوما پاداش مادی نخواهد بود شاید احساس رضایتی باشد که از انجام دادن آن کار نصیب شما خواهد شد.

برای اجتناب از تعلل و اهمال کاری در خود انگیزه های درونی و بیرونی ایجاد کنید. تعلل در به انجام رساندن کارها می تواند نقش مانعی را بر سر راه دستیابی به موفقیت ایفا کند و آن را به تاخیر بیاندازد. برای اجتناب از آن باید شدیدا به برنامه خود بچسبید، خویشتن داری را تمرین کنید و برای به انجام رساندن کارها به خود انگیزه بدهید.


درباره محمد رضا

علاقمند به دانايي و تفكر البته نه از نوعي كه تبديل به بمب اتم براي نابودي ابناء بشر شود و نه تفكري كه منجر به نفي آفريدگار آسمانها و زمين گردد بلكه تعقلي كه در سايه لطف پروردگار انساني باشم شايسته بندگي خدا.

دیدگاه شما

*