۲۰ روش آسان و قدرتمند برای تغییر زندگی

تغییرات کوچک و ساده در زندگی می توانند تأثیرگذار باشند. پیاده سازی برخی از این تغییرات می تواند زندگی شما را عوض کند.

شما چگونه تغییر می کنید؟ یک تغییر را در نظر بگیرید و به آرامی آن را تحقق بخشید. به طور مداوم آن را تکرار کنید و به این تغییر، عادت می نمایید. تعداد زیادی از این تغییرات را در زمان کوتاهی اعمال نکنید.

در این متن به بیان این تغییرات ساده و آسان اما قدرتمند می پردازیم. برخی از آن ها بدیهی اند و برخی دیگر نه.

۱٫ پیاده روی روزانه را فراموش نکنید

انسان ها بصورت ذاتی متحرک هستند. ما آفریده شده ایم تا حرکت کنیم؛ پیاده روی روزانه به سلامتی جسمی شما کمک می کند. مهمتر از آن موجب سلامت روحتان می شود. راه رفتن لذت بخش است.

۲٫ زود از خواب برخیزید

این بهترین تغییریست که می توانید اعمال کنید. بیدار شدن در ابتدای روز بسیار آرامش بخش است. هیچ مزاحمت و سرو صدایی وجود ندارد؛ شما می توانید برای پیاده روی بروید، حرکات مدیتیشن انجام دهید و  ذهنتان بازتر است. با سحرخیزی بهره وریتان نیز افزایش می یابد و کارهایی که در ۲ ساعت ابتدای روز انجام می دهید شاید در کل روز نتوانید انجام دهید.

۳٫ کمتر غذا بخورید

بسیاری از ما، پرخوری می کنیم. بیایید این کار را متوقف کنیم. به آرامی غذا بخورید و تا جایی ادامه دهید که سیر شوید نه تا حدی که شکمتان بترکد!

۴٫ از تماشا کردن دست بردارید و عمل کنید

تماشاگر بودن آسان است. تمام افراد می توانند ناظر باشند؛ در اصل ناظر بودن بد نیست ولی کارهایی که از ما برمی آیند بیشتر هستند. بهتر است به جای تماشاگر بودن کاری را به انجام برسانیم.

۵٫ به آرامی حرکت کنید

همواره به ما گفته می شود که سریع باشیم؛ بدویم و مسابقه را ببریم. ولی در واقع این مسابقه هیچ وقت تمام نمی شود. زمانی که آهسته ادامه دادن را برمی گزینید، آرامش و شادی را انتخاب کرده اید.

۶٫ از به هم ریختگی پرهیز کنید

سردرگمی چه فکری باشد، چه جسمی و چه مجازی، هزینه در بر خواهد داشت. تنها راهی که برای دوری از هرج و مرج وجود دارد؛ خلاص شدن از چیزهای بیهوده است. با فکرهای منفی مبارزه نمایید، فایل های بی مصرف را پاک کنید و اقلام زیادی را دور بیاندازید. زمانی که خواستید کاری را انجام دهید و یا چیزی را اضافه کنید؛ از ضروری بودن آن مطمئن شوید. در غیر اینصورت به هرج و مرج می افزایید.

۷٫ قدرتمند تر باشید

راه های بسیاری برای قدرتمند تر شدن وجود دارد. می توانید بر ترس غلبه کنید و کناره گیری ننمایید. می توانید بر حقیقت پافشاری نمایید و می توانید از لحاظ فیزیکی خود را قوی تر نمایید.

اعتماد به نفس خود را تقویت کنید و در نهایت قوی تر می شوید.

۸٫ آب بنوشید

نوشیدن آب، حال شما را بهتر می کند. آب گازدار (سودا) را جایگزین آب نکنید. هیچ چیز جایگزین آب خالص نمی شود؛ پس در طی روز همواره آب بنوشید.

۹٫ مدیتیشن انجام دهید

فواید مدیتیشن برای همه شناخته شده است. ولی اکثر افراد به سراغ مدیتیشن نمی روند چون به نظر پیچیده می رسد. ولی باید بدانید که نیازی به انجام کلیه حرکات پیچیدۀ مدیتیشن نیست.

یک راه ساده برای انجام مدیتیشن این است که بنشینید و به درستی تنفس کنید. سپس روی تنفستان و یا صداهای اطراف تمرکز نمایید.

۱۰٫ متوقع نباشید

توقع داشتن بسیار بی فایده است. اکثر مواقع توقعات شما به وقوع نمی پیوندند و حتی ممکن است انتظاراتتان نتیجۀ منفی داشته باشند.

متوقع نباشید و به این ترتیب ناامید نخواهید شد. اتفاقاتی که تحت کنترل شما نیستند، نگرانتان نخواهند کرد و موضوعات را همانگونه که هستند می پذیرید.

۱۱٫ در لحظۀ حال زندگی کنید

گذشته تمام شده و آینده هنوز فرا نرسیده است. زمان حال، تنها زمانیست که ما برای زندگی داریم؛ بنابراین به جای تحلیل گذشته و نگرانی راجع به آینده، هم اکنون زندگی کنید.

۱۲٫ اهداف را فراموش کنید

اهداف بر روی کاغذ جالب به نظر می رسند. به جای تمرکز بر هدف، کارهایی را که دوست دارید به درستی انجام دهید و لحظۀ حال را دریابید. به این ترتیب به اهدافتان دست می یابید.

۱۳٫ بر روی مسائل مهم تمرکز نمایید

به جای توجه به امور بی اهمیت، بر موضوعات مهم تمرکز نمایید. اینکه مسئله مهم چیست به تعریف  شما از زندگی بستگی دارد.

۱۴٫ تغییر بوجود آورید

از تغییر نترسید و روال های همیشگی را عوض کنید. خواهید دید که هیجان زندگیتان بیشتر می شود.

۱۵٫ قبل از خرید صبر کنید

گاهی اوقات فکر می کنیم به وسیله ای نیاز داریم، ولی در آخر آن را بدون استفاده در انباری می اندازیم. قبل از خرید وسیله مورد نظرتان، یک ماه صبر کنید. اگر بعد از این مدت، هنوز هم معتقد بودید که به آن نیاز دارید؛ آن را بخرید. به یاد داشته باشید خریدی که انجام می دهید به غیر از پولی که می پردازید هزینه های دیگری نیز برایتان خواهد داشت؛ که عبارتند از اختصاص دادن محلی به آن، محافظت و نگهداری از آن وسیله.

۱۶٫ از قضاوت کردن دست بکشید

قضاوت کردن آسان است و همچنین احمقانه! غیر ممکن است که بتوانیم دیگران را کاملاً بفهمیم. بنابراین نمی توانیم قضاوت کنیم. این کار آرامش دیگران و خودمان را به هم می زند.

۱۷٫ سخنان دیگران را قطع نکنید

اجازه دهید تا دیگران سخنشان را به پایان برسانند. شما آنقدر عجله ندارید که حرف های آنان را قطع کنید. ممکن است ار سخنان آن ها بیاموزید.

۱۸٫ اختراع کنید

تمام افراد می توانند اختراع کنند و چیزی بوجود بیاورند که موجب تغییرات مثبت در زندگی خودشان و دیگران شود. پس هر روز زمانی را برای ابداع کردن اختصاص دهید.

۱۹٫ در یک زمان، یک کار را دنبال کنید

انجام چند کار بصورت همزمان، بهره وری را کاهش می دهد. مغر ما تنها می تواند انجام دو کار مختلف را کنترل کند. بهتر است یک کار را تمام کنیم و بعد به انجام وظیفۀ بعدی بپردازیم تا میزان استرس و خطا را کاهش دهیم.

۲۰٫ بازی کنید

اکثر ما بیش از اندازه جدی هستیم. بخندید و شاد باشید و از اینکه دیگران راجع به شما چه فکر می کنند؛ نترسید. ما با کودکان فرق چندانی نداریم، فقط سعی می کنیم بازی کردنمان را مخفی کنیم. بزرگ شدنتان را از یاد ببرید، شاد و راحت باشید و از زندگی لذت ببرید.

ارسال شده توسط: بنفشه

دیدگاه شما

*