۱۰ نکته در مورد چگونگی تحقق اهداف شما

چگونگی تحقق اهداف آگاهی از اهمیت هدف گذاری یک چیز است اما آطلاع از چگونگی تحقق اهداف مورد دیگری است. بنابراین چگونه می توانید به رویاهای خود جامه عمل بپوشانید و آنها را به واقعیت تبدیل کنید؟ چگونه اهدافی را که برای خود مشخص کرده اید و بابت آنها برنامه ریزی کرده اید عملی کنید؟ در اینجا به برخی نکات که به تحقق واقع بینانه اهداف شما کمک می کنند اشاره می کنیم.

آرزوهای خود را به تفصیل شرح دهید

اولین قدم برای دستیابی به اهداف تشریح واضح و آشکار آنهاست. آنها را بر روی کاغذ یادداشت کنید برای آنها نمودار جریان رسم کنید و فهرست تهیه کنید. هر کاری که برای دستیابی به هدف نهایی لازم و ضروری است به انجام برسانید.

نسبت به اهداف خود تعهد داشته باشید.

اگر می خواهید به چیزی دست پیدا کنید یا هدفی را محقق کنید. به طور کامل نسبت به آن تعهد داشته باشید. هدف خود را در بالاترین اولویت قرار دهید و هر چیز دیگری که توجه شما را به خود جلب می کند و شما را از مسیر دستیابی به اهداف منحرف می کند کنار بزنید.

با تعهد تمام و کمال نسبت به اهداف می دانید که تصمیم دارید هر کاری که برای رسیدن به موفقیت لازم است را به انجام برسانید.

اهداف خود را به سلسله مراتبی از کارها خرد کنید.

برای اطلاع از چگونگی تحقق اهداف همچنین لازم است که آنها را به بخش های کوچکتر و به صورت متوالی تقسیم کنید.

بخش بندی هر یک از وظایف از سختی و ترس ناشی از حجم عظیم انها به طرز قابل ملاحظه ای می کاهد. و این اطمینان را به شما خواهد داد که به درستی و در مسیری مشخص برای انجام تک تک آنها قرار دارید.

اهداف خود را قابل اندازه گیری نگه دارید.

شما باید قادر باشید که مراحل پیشرفت کار را اندازه گیری کنید یا اینکه آنها را در برابر معیارهای مختلف مقایسه کنید.

تصور و تجسم دستیابی به هدف نهایی می تواند نیروی محرک و انگیزه ای باشد که شما برای استقامت در انجام کارهایی که به انجام رساندن آنها دشوار به نظر می رسند به آن احتیاج دارید.

اهداف خود را واقع بینانه نگه دارید

نه فقط اطلاع از چگونگی دستیابی به اهداف لازم و ضروری است بلکه  اهداف شما همچنین نیازمند داشتن یک ایده واقعی و اطمینان در مورد اینکه آیا دستیابی به این هدف برای شما امکان پذیر هست یا نه می باشند. و در نظر گرفتن محدودیت های اجتماعی، خانوادگی، آموزشی و منطقی که باید با مطابق آنها کار کنید.

برای اهداف خود ضرب الاجل در نظر بگیرید.

اگر هدف شما زندگی در خانه و ملک شخصی خودتان است. لازم است که تمام شرایط را در نظر بگیرید و برای دستیابی به این هدف برای خودتان ضرب الاجل تعیین کنید.

برای تحقق اهداف اقدام کنید.

منتظر اتفاقات در زندگی نباشید. اقدام کنید. این برای دستیابی به موفقیت بسیار حیاتی می باشد. هرگز منتظر نباشید که چیزی تغییر کند تا مناسب شما گردد بلکه دست به اقدام بزنید و تغییراتی ایجاد کنید تا شرایط را به شرایط مناسب خود تبدیل کنید.

برای خود وقت کافی در نظر بگیرید.

برای اشتباهات و موانع احتمالی که برخی مواقع فابل پیش بینی نیستند زمان کافی در نظر بگیرید. تعیین ضرب الاجل به این معنی است که زمان کافی برای دستیابی به اهدافی که برای خود مشخص کرده اید در نظر بگیرید و موانع و مشکلات احتمالی را نیز در نظر داشته باشید.

 بررسی کنید که برنامه ها همانگونه که انتظار داشتید در حال انجام هستند

اگر ایده ای در مورد چگونگی دستیابی به اهداف خود دارید همچنین لازم است که مراحل پیشرفت کار را نیز اندازه گیری و مورد سنجش قرار دهید. آیا برنامه های شما با همان سرعتی که مد نظر داشته اید در حال پیشرفت هستند. برای خودتان و همچنین برنامه هایتان ابزارهای سنجش واقعی در نظر بگیرید.

درباره محمد رضا

علاقمند به دانايي و تفكر البته نه از نوعي كه تبديل به بمب اتم براي نابودي ابناء بشر شود و نه تفكري كه منجر به نفي آفريدگار آسمانها و زمين گردد بلكه تعقلي كه در سايه لطف پروردگار انساني باشم شايسته بندگي خدا.

دیدگاه شما

*