چگونه بر تنبلی خود غلبه کنیم؟

 آیا شما خود را یک فرد تنبل به حساب می آورید؟ اگر در حال خواندن این مقاله هستید ، شاید خود را تنبل می پندارید. آیا این یک عادت بد است؟

همه ی ما دوست داریم استراحت کنیم ، یا اینکه صبح ها دقایق بیشتری را در رخت خواب خود بگذرانیم. من فکر می کنم این چیز بدی نیست. اما هنگامی که میل به آسودگی و استراحت ، دائمی شود و شغل شما و تأثیر گذاریتان را مختل کند ، چه کار باید بکنید؟ در اینجا به ۷ روش مقابله با تنبلی اشاره می کنیم :

۱- به مدّت ۵ دقیقه کار کنید

خود را وادار به کار کردن به مدت ۵ دقیقه کنید. این کار آسان تر از آن است که کارتان را با دانستن این که تمام روز باید انجامش بدهید شروع کنید. به خود بگویید همه چیز در ۵ دقیقه انجام می شود. همین زمان برای شروع کارتان کافیست. بعداً دیگر نمی توانید متوقفش کنید.

۲- هیچ کاری برای مقابله با تنبلی نکنید

بی حرکت در وسط اتاق بایستید و هیچ کاری انجام ندهید. نخورید ، ننوشید ، چیزی نخوانید ، گوش ندهید حتی نگران نباشید. قطعاً در کمتر از ۱۵ دقیقه خود به خود شروع به انجام دادن کارتان می کنید.

۳- کار های بزرگتان را به چند تکلیف کوچک تقسیم کنید

انجام دادن تکالیف بزرگ بسیار مشکل است. آن ها را به چندین قسمت کوچک تبدیل کنید ، سپس کار را دنبال کنید. این بسیار آسان تر است.

۴- کار خود را در صبح انجام دهید

بیشتر مردم در طول روز تنبل هستند و برای انجام ندادن کار خود بهانه های مختلف می آورند. برای تغیر این وضعیت ، باید کارتان را از صبح شروع کنید. این گونه شما وقتی برای استراحت یا تنبلی نخواهید داشت. اما دیر تر و در طول روز ، شروع به انجام کار بسیار سخت تر می شود.

۵- روال همیشگی را فراموش کنید

شما هر کاری می کنید برای این که کار اصلی را انجام ندهید. برای مثال ۲۰ مرتبه در ساعت ایمیل خود را چک می کنید ، اخبار را تماشا می کنید ، به خرید می روید ، عصرانه می خورید و…. همه ی این ها وقت شما را می گیرند و در نتیجه نمی توانید به کار اصلی و مهم خود رسیدگی کنید. این هم تقریباً نوعی تنبلی است.

۶- کاری را به تعویق نیندازید

اکثر مردم همیشه تکالیف مهمشان را به تعویق می اندازند. اگر شما می خواهید زندگیتان را تغییر دهید ، امروز انجامش دهید. تنبل نباشید ، وظایفتان را عقب نیندازید. فردا کارهای مهم دیگری برای انجام دادن به وجود می آیند و شما به راحتی نظرتان را برای انجام کارهای عقب مانده عوض می کنید.

۷- به خود پاداش دهید

هر کاری باید پاداشی داشته باشد. بنابراین خوب است بعد از انجام یک کار خوب ، به خود پاداش دهید. هنگامی که مقداری از کارتان انجام شد ، یک فنجان قهوه با شیرینی مورد علاقه تان میل کنید ، راه بروید یا به مدت ۵ دقیقه استراحت کنید. این کار واقعاً عادت خوبیست.

فقط یک چیز را به یاد داشته باشید ، نشستن و منتظر ماندن کاری را درست نمی کند. شما باید حرکت کنید و همین حالا انجامش دهید. تجربه ی من نشان می دهد که تنبلی و به تعویق انداختن تکالیف ، تأثیر بدی در موفقیتتان خواهد گذاشت.

ارسال شده توسط: آیلر

دیدگاه شما

*