چطور با شور و اشتیاق زندگی کنیم

زندگی با شور و اشتیاقفعالیت هایی که به صورت روزمره و از روی عادت انجام می دهید این احساس را القاء می کنند که شما یک ربات با دکمه روشن خاموش هستید به جای اینکه هر روز برای رفتن به محل کار یا مدرسه از خواب بیدار شوید و دوباره در پایان روز برای استراحت دوباره به رختخواب برگردید از نقطه نظر دیگری به زندگی نگاه کنید. به دنبال فرصتی برای زندگی همراه با شور و اشتیاق باشید.
یاد بگیرید چگونه با شور و اشتیاق زندگی کنید و احساس ربات بودن را برای همیشه فراموش کنید.

دستورالعمل برای داشتن زندگی همراه  با شور و اشتیاق:

 هدفی را تعیین کنید که می خواهید به انجام برسانید ولی هرگز فکر نمی کردید که قادر به انجام آن باشید. این هدف ممکن است سرگرمی باشد که همیشه دوست داشتید آن را یاد بگیرید، جایی که همیشه می خواستید ببینید و یا سازمانی باشد که همیشه در آرزوی یاری رساندن به آن بوده اید.

شروع به کار بر روی این هدف کنید و آن را تبدیل به اولویت کاری خود کنید تا به حقیقت بپیوندد. زمانی که برای دستیابی به اهداف خود تمرکز می کنید زندگی همراه با شور و اشتیاق آغاز می شود.

برای زندگی خود دورنمایی در نظر بگیرید و به یاد داشته باشید که در حقیقت هر روز می تواند آخرین روز زندگی شما باشد. اگر با اعضاء خانواده و دوستانی که به شما علاقه مند هستند طوری برخورد کنید که انگار هرگز آنها را نخواهید دید یاد خواهید گرفت که چگونه آنها را مشتاقانه دوست داشته باشید و هرگز نباید فراموش کنید که عشق و صمیمیت خودتان را به آنها ابراز کنید.

هر روز فعالیتی مهربانانه انجام دهید این فعالیت را به عنوان یک اولویت در زندگی قرار دهید. زمانی را برای فرستادن یک نامه تشکر به یک معلم یا  یک سرباز در نظر بگیرید، مانعی را از وسط جاده بردارید یا با گلدانی مملو از گلهای زیبا به خانه سالمندان بروید. مهم نیست فعالیتهای مهربانانه شما چقدر کوچک هستند. این فعالیت ها در زندگی به شما احساس شور و اشتیاق می دهند. هیچ هدفی غیر قابل دسترس نیست

 فعالیت های خود را در یک دفترچه برای ارزیابی کارهایی که هر روز انجام می دهید یادداشت کنید و همچنین درسهایی که از این فعالیت های روزانه گرفته اید. این دفترچه به شما در میسر زندگی کمک فراوانی خواهد کرد.

 

درباره محمد رضا

علاقمند به دانايي و تفكر البته نه از نوعي كه تبديل به بمب اتم براي نابودي ابناء بشر شود و نه تفكري كه منجر به نفي آفريدگار آسمانها و زمين گردد بلكه تعقلي كه در سايه لطف پروردگار انساني باشم شايسته بندگي خدا.

دیدگاه شما

*