منطقه امن خود را وسیع تر کنید

۴منطقه امن تکنیک ساده ولی موثر

یافتن منطقه امن و زندگی در آن به نظر بسیار خوب می رسد. هر کسی جایی را که در آن احساس امنیت و آرامش داشته باشد دوست دارد. هرچند بعضی مواقع همین منطقه امن شما را محدود خواهد کرد. ممکن است فرصت هایی را از دست بدهید بدون اینکه نسبت به از دست دادن آنها آگاهی داشته باشید.

خوب زمان آن فرا رسیده که کمی خارج از چهارچوب نگاه کنید…

گسترش منطقه امن می تواند دنیای جدیدی مملو از شور و هیجان، تجربیات، دوستان، فرصت های مالی، و دانش را برای زندگی شما به ارمغان بیاورد. برای برخورداری از مزایای آن اولین کاری که باید انجام دهید پذیرش و در آغوش کشیدن تغییرات است.

زندگی پر از تغییرات بیشمار است. وقتی عادت کردید که در هر تغییری به دنبال نکات مثبت آن باشید، پذیرش تغییرات برای شما راحت تر خواهد شد. با نگاهی رو به جلو به دنبال ماجراهای جدیدی که پیش رو دارید حرکت کنید. با این طرز فکر شما آماده گسترش منطقه امن خود هستید.

به کار بستن این تکنیک ها برای شکستن محدوده امن و گسترش آن کمک خواهد کرد.

تکنیک شماره ۱: به اندیشه های مثبت فکر کنید.

وقتی شما داخل حباب زندگی می کنید، زمانی که این حباب ترکید به احتمال زیاد احساس ترس و دلهره خواهید داشت. وقتی هراسان شدید بر روی اندیشه های مثبت تمرکز کنید. به جای اینکه به اتفاقات منفی فکر کنید به جنبه مثبت آن فکر کنید. ایمان داشته باشید که این فرصت جدید شما را به منطقه امن جدیدی خواهد رساند.

تکنیک شماره ۲: از تصورات خود استفاده کنید.

بواسطه ماندن در جایی که با آن انس دارید و احساس راحتی می کنید در حقیقت قدرت تصور خود را محدود کرده اید. از همین الان شروع کنید، سعی کنید تا ذهن خود را تمرین دهید. به ذهن خود اجازه رویا پردازی و تجربه چیزهای جدید که هرگز تجربه نکرده اید را بدهید.

سعی کنید تا فعالیت های جدیدی انجام دهید. همواره کارهایی را پیدا خواهید کرد که از آن لذت خواهید برد و این به کارنامه تجربیات شما که نسبت به آن احساس راحتی می کنید اضافه خواهد شد و در نتیجه باعث گسترش منطقه امن شما خواهد شد.

تکنیک شماره ۳: چند قدم کوچک بردارید

یکی از مهمترین نکات زمانی که اقدام به گسترش منطقه امن خود می کنید این است که در این راه باید آهسته قدم بردارید. اگر انتظار بیش از حد خیلی زود داشته باشید ممکن است شوکه بشوید و برای بازگشت به سمت حباب خود حرکت کنید. حتی اگر در این راه قدم های خیلی کوچکی بر می دارید نگران نباشید.

هر قدمی که به سمت جلو بر می دارید تنها یک قدم رو به جلو است. اما همین قدم های کوچک تا زمانی که شما با پشتکار لازم به حرکت ادامه دهید نتایج بزرگی را پیش رو دارند.

تکنیک شماره ۴: فعالیت های جدیدی انجام دهید.

نباید هر کار ترسناک و مهیجی را انجام دهید یا حتی انتظار نتیجه داشته باشید. فقط کاری را انجام دهید که قبل از این هرگز آن را انجام نداده بودید. حتی تجربه صرف غذا در رستوران جدید یا انتخاب مسیر جدید برای رفتن به سر کار به شما کمک خواهد کرد. هر روز کار متفاوتی انجام دهید و بزودی شما بدنبال ماجراجویی های جدید در زندگی خواهید بود.

تکنیک شماره ۵: پذیرای کمک دیگران باشید.

اگر از دوستان و خویشاوندان خود تقاضای کمک کنید، آنها به کمک شما خواهند شتافت. اگر در موقعیتی جدید احساس ناراحتی می کنید بگذارید آنها به شما کمک کنند. در صورتیکه منطقه امن خود را گسترش داده باشید آنها می توانند شما را آرام کرده و استرس شما را کاهش دهند.

تکنیک شماره ۶: با افراد جدید ملاقات کنید.

با آغوش باز پذیرای دوستان و آشنایان جدید باشید. گهگاهی با افراد پیرامون خود گفتگویی داشته باشید. شما هرگز نمی دانید که چه زمانی قادر به شکل دادن یک رابطه جدید با کسی هستید. دوستان جدید قادرند با آوردن دوستان و ایده های جدید به زندگی شما به گسترش منطقه امنتان کمک کنند.

تکنیک شماره ۷: اعتماد به نفس داشته باشید.

به خودتان باور داشته باشید. قبل از اینکه برای گسترش منطقه امن خود اقدامی صورت دهید… لحظه ای تحمل کنید، چشمان خود را ببندید، ۳ بار نفس عمیق و طولانی بکشید. چیزی را که در حال تلاش برای آن هستید به ذهن خود بیاورید قدم را فراتر نهاده انرژی و اعتماد خود را برای ادامه مسیر تقویت کنید.

به خاطر داشته باشید که هیچ مجموعه قوانینی وجود ندارد. هدف اصلی شما شاد بودن در زندگی است. اگر در منطقه امن خود احساس خوشبختی می کنید، نباید به صورت تجاوزکارانه و مخالف میل خود آن را گسترش دهید. هر چند، به خاطر باقی ماندن درون حباب خود ممکن است فرصت های مناسبی را از دست بدهید که در نهایت سبب پشیمانی شما خواهند شد، پس از این استراتژی های ساده برای چشیدن شیرینی طعم زندگی استفاده کنید.

درباره محمد رضا

علاقمند به دانايي و تفكر البته نه از نوعي كه تبديل به بمب اتم براي نابودي ابناء بشر شود و نه تفكري كه منجر به نفي آفريدگار آسمانها و زمين گردد بلكه تعقلي كه در سايه لطف پروردگار انساني باشم شايسته بندگي خدا.

دیدگاه شما

*