تغییرات مثبت حاصل از فرایند توسعه فردی

وقتی تصمیم می گیرید تغییرات مثبتی در زندگی خود ایجاد کنید بسیار با اهمیت است که عادت های ناپسند را از زندگی محو کنید و از بین ببرید و بر روی برنامه توسعه فردی تمرکز کنید. رشد شخصی به منزله تغییراتی است که می خواهید در زندگی روزمره خود ایجاد کنید.

آیا می دانید که رشد شخصی و موفقیت چه ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند؟ شما هرگز قادر نیستید که از احساس موفقیت لذت ببرید بدون اینکه بطور موثر به عنوان یک فرد به سمت رشد و تعالی حرکت کنید.

در هنگام ورود به عرصه رشد شخصی یا بهبود فردی ممکن است وقتی با حجم وسیعی از تکنیک ها و نکات مرتبط با آن روبرو می شوید احساس سردرگمی کنید.

شاید شما زندگی پر مشغله ای داشته باشید و ممکن است که فقط احتیاج به اطلاع از نکاتی داشته باشید که شما را به مسیر درست هدایت کنند.

بنابراین در اینجا چند روش کاربردی برای توسعه فردی و دستیابی به موفقیت در هر یک از جنبه های زندگی را برای شما بازگو می کنیم.

در هر لحظه تنها بر روی یک بخش تمرکز کنید

معمولا وقتی تصمیم به تغییر خود می گیرید در حقیقت با عجله و شور و اشتیاق فراوان برای تغییر بخش های گوناگونی از زندگی خود در آن واحد اقدام می کنید که این کار مطلقا هیچ نتیجه ای برای شما نخواهد داشت.

بنابراین زمانی که تصمیم گرفتید تا بر روی بهبود خودتان تمرکز کنید و خواستید زمان گرانبهای خود را برای بهتر کردن زندگی سرمایه گذاری کنید، در یک لحظه تنها بر روی یک بخش تمرکز کنید.

به عنوان مثال، اگر احساس می کنید که از مهارت مدیریت زمان ضعیفی برخوردار هستید و همچنین سطح تمرکز مناسبی ندارید یکی را انتخاب کنید و بدنبال راه های مختلفی برای بهبود آن بگردید.

انتظار نتایج فوری نداشته باشید.

زمانی که حوزه فعالیت خود جهت بهبود را انتخاب کردید منتظر نتایج فوری نباشید. حتی اگر برای کاشتن بذر ها سخت تلاش کرده اید برای اینکه محصول مناسبی برداشت کنید باید صبر داشته باشید و این انتظار زمان خاص خود را دارد.

بنابراین برای داشتن احساس لذت از موفقیت صبر داشته باشید.

به ندای درونی خود گوش کنید و با خود صادق باشید.

هر نکته ای از برنامه رشد شخصی در هر جای این کره خاکی هیچ کمکی به شما نخواهد کرد مگر اینکه با خودتان صادق باشید. بهبود فردی  و تغییر در هر حوزه ی مشخصی اغلب مستقیما با سلامت روحی و معنوی شما در ارتباط است.

بنابراین هر کجا که مرتکب اشتباهی شدید یا در مسیر اشتباهی قدم گذاشتید که مناسب شما نبود، ندای درونی شما بطور قطع با نجوایی آرام به شما گوشزد خواهد کرد که در مسیر اشتباهی قرار دارید.

همچنین، اگر ندای درونی خود را نادیده بگیرید و خود را متقاعد کنید که در مسیر درستی قرار دارید، بعدا تاوان سختی در انتظار شماست و برای رسیدن به نتیجه هزینه بیشتری باید صرف کنید.

بنابراین، ندای درونی خود را نادیده نگیرید و سعی کنید تا با خودتان صادق باشید. این به شما برای رشد شخصی و ایجاد تغییر در زندگی کمک زیادی خواهد کرد.

اگر واقعا به اصلاح و بهبود خودتان اهمیت می دهید، این نکات کوچک را دنبال کنید. به کمک این نکات کوچک اما موثر، زندگی خود را از معیار مقصود و هدف زندگی خواهید دید و از دستیابی به موفقیت در هر یک از جنبه های زندگی لذت خواهید برد.

درباره محمد رضا

علاقمند به دانايي و تفكر البته نه از نوعي كه تبديل به بمب اتم براي نابودي ابناء بشر شود و نه تفكري كه منجر به نفي آفريدگار آسمانها و زمين گردد بلكه تعقلي كه در سايه لطف پروردگار انساني باشم شايسته بندگي خدا.

دیدگاه شما

*