۴ دلیل اینکه چرا میان وعده های سالم به کاهش وزن کمک می کنند

تصور اینکه برای کاهش وزن می بایست تعداد میان وعده هایمان را افزایش بدهیم، عجیب است. البته منظور از میان وعده شکلات و یا بستنی کاراملی نیست! مسلماً با آن ها افزایش وزن نیز پیدا خواهید کرد اما برای کاهش وزن تعداد میان وعده های سالم و بیشتری را به رژیم خود بیافزایید.

دلیل اول: میان وعده های سالم، وسوسه برای غذا خوردن های ناسالم را کاهش می دهد

اگر روی این موضوع تمرکز نمایید که نباید و نمی توانید غذا بخورید، نتیجه معکوس خواهید گرفت و نسبت به غذا خوردنتان وسواس پیدا می کنید. این موضوع رژیم گرفتن را از آنچه باید باشد سخت تر و پیچیده تر می کند و احتمال شکستن رژیم و وسوسه برای پُر کردن کمبودها را افزایش می دهد. در عوض، استفاده از میان وعده های سالم، احساس سیر بودن را در تمام روز به شما خواهد داد. بنابراین برای آماده کردن میان وعده ای سالم از خوراکی هایی استفاده کنید که به رژیم شما کمک کند و نه خوراکی هایی که معده گرسنه تان ترجیح می دهد.

همواره خوراکی های سالم با خودتان داشته باشید؛ در ماشین، محل کار و … تا مطمئن شوید که زمان گرسنگی یک انتخاب سالم و هوشمندانه دارید. میوه های خشک شده، بادام و سبزیجات میان وعده های مناسبی هستند.

دلیل دوم: خوردن میان وعده های سالم، هیجان های شما را کاهش می دهد

اطرافیان و خانواده تان می توانند بگویند که در زمان رژیم تان چقدر بداخلاق و کم تحمل می شوید. هدف از رژیم گرفتن افزایش سلامت شماست؛ ولی در صورتی که با کم کردن وزن، مضطرب و افسرده شوید به هدف اصلیتان نرسیده اید. وقتی از اسنک های سالم استفاده می کنید، احساس کمبود و گرسنگی کمتری خواهید داشت و در نتیجه سیستم بدن شما در آرامش است.

علاوه بر این ها رژیمی که در آن از اسنک های سالم استفاده شده است بیشتر از یک رژیم سخت گیرانه طول خواهد کشید. بنابراین برای رژیم های بلند مدت شیوه مناسبی است.

دلیل سوم: استفاده از میان وعده های سالم، متابولیسم بدن شما را افزایش می دهد

هر زمان که میزان کالری مورد استفاده تان را به سرعت کاهش می دهید، بدنتان به صورت هوشمندانه واکنش نشان می دهد. این همان واکنشی است که در مقابل کمبود مواد غذایی بوجود می آید. وظیفه مهم سیستم بدن، حفاظت از شما در مقابل گرسنگی است و متوجه هدف شما که کم کردن وزن است نمی شود! در نتیجه برای اطمینان از سالم ماندن، حفظ وزن شما و همچنین بیشترین استفاده از هر کالری که از خوردن مواد غذایی توسط شما حاصل می شود، متابولیسم بدنتان کاهش پیدا می کند.

ولی اگر در طی روز اسنک های سالم بخورید؛ بدنتان اطمینان حاصل می کند که با کمبود مواد غذایی مواجه نیست و سطح متابولیسم بالا می ماند و می توانید چربی بسوزانید.

از جمله اسنک هایی که سطح متابولیسم را بالا نگه می دارند؛ آن هایی هستند که با استفاده از جلبک دریایی تهیه شده اند. این عمل توسط این اسنک ها با تنظیم فعالیت غده تیروئید صورت می گیرد. می توانید بر روی جلبک روغن زیتون بریزید و بر روی آن دانه های کنجد بپاشید و یا در آن مخلوط هویج خرد شده و چند نوع سبزیجات قرار دهید و با پیچیدن جلبک به دور آن ها، یک سوشی خوشمزه آماده و میل نمایید.

دلیل چهارم: مصرف اسنک های سالم، شانسی برای رساندن ویتامین ها و مینرال های ضروری به بدن است

توانایی بدن شما، نگهداری عملکرد متابولیسم، در یک سطح مطلوب است. به طوری که بتوانید کالری سوزانده شده توسط واکنش های شیمیایی را به انرژی تبدیل کنید و آن را بصورت چربی ذخیره ننمایید. اگر بدنتان به کمبود آنزیم ها و یا مینرال های خاصی دچار باشد؛ حتی اگر کالری کمتری مصرف نمایید قادر به تبدیل آن ها به انرژی نخواهید بود. حتی ممکن است بافت های ماهیچه ای به جای چربی شکسته شوند. اینکه در طی روز تنها با دو وعده غذا خوردن تمام مواد مورد نیاز بدن را دریافت کنیم غیر ممکن نیست اما بسیار مشکل است. با خوردن میان وعده های سالم در طی روز گسترۀ بیشتری از مواد مورد نیاز بدنتان را دریافت می نمایید و شانس بیشتری دارید تا هر آنچه برای افزایش متابولیسم و کاهش وزنتان نیاز است را به بدنتان برسانید.

ارسال شده توسط: بنفشه

دیدگاه شما

*