۵ دلیل برای اینکه انجام کارهای مورد علاقه تان به بهینه سازی زندگی شما کمک می نمایند

زندگی بهینه و ایده آل خواسته تمام افراد است. صدها کتاب، سمینار و دوره آموزشی نیز به این موضوع اختصاص داده شده است. با تمام این ها یک راه ساده برای بهینه سازی و استفاده تمام و کمال از زندگی وجود دارد و آن انجام کارهایی است که واقعاً آن ها را دوست دارید و احساس خوبی به شما می دهند.

ساده به نظر می رسد. صرف زمان برای علاقه مندی هایتان، علاوه بر کمک به رشد جنبه های مختلف زندگی موجب بروز اتفاقات خوشایند بسیاری در شغل، خانواده و روابط شما نیز خواهد شد.

چگونه این اتفاقات می افتد؟ در اینجا ۵ دلیل که پرداختن به علاقه مندی هایتان موجب تعالی زندگی شما می شود را شرح می دهیم:

۱-  از اوقاتتان لذت می برید

زمانی که برای کارهای مورد علاقه تان وقت می گذارید خسته نمی شوید و احساس تحمیل شدن کاری را بر خودتان را ندارید. سرگرم و خوشحال تر از قبل هستید و این خود پاداشی برای انجام این کار است. چه کسی دوست ندارد اوقات لذت بخشی داشته باشد؟

۲-  کمیت فعالیتتان بیشتر خواهد بود

زمانی که اوقات خوبی داشته باشید و از انجام کارتان لذت ببرید، انرژی و زمان بیشتری را صرف کار می کنید. و در انجام کارتان سهل انگاری و بی حوصلگی به خرج نمی دهید. بنابراین به میزان بیشتری کار می کنید و    بهره وری بیشتری خواهید داشت.

۳-  کیفیت کاری که انجام می دهید بالاتر خواهد بود

نه تنها کمیت بلکه کیفیت فعالیتتان بالاتر خواهد بود. به دلیل علاقه تان، زمان و انرژی بیشتری صرف انجام کار می کنید و بیشتری به چگونگی انجام کار فکر می کنید. به این ترتیب کیفیت فعالیتتان بالا می رود.

۴-  ایجاد روح و ارزش معنوی در فعالیت ها

این کلید اصلی تفاوت بین کار خوب و کار عالی است. کارهایی که با انگیزه انجام می شوند بسیار متفاوت و تأثیرگذارترند. افرادی که از این خدمات استفاده می کنند قادر به شرح تفاوت آن ها خواهند بود. این کارها علاوه بر با کیفیت بودن ارزش معنوی نیز به همراه دارند و این ارزش روی مصرف کنندگان تأثیر می گذارد.

۵-  زندگی شما معنی دار و پر ثمر خواهد شد

شاید این مهمترین دلیل است. زمانی که به احساس خود اهمیت می دهید، زندگیتان معنی دار می شود. در واقع با دنبال کردن آنچه قلبتان به شما می گوید اهداف خود را دنبال می کنید و در نتیجه به زندگیتان جهت می دهید. به نظر من داشتن یک زندگی معنی دار به مراتب بهتر و مهمتر از ثروتمند بودن است. اهداف و احساس خود را دنبال کنید و این تمام معنای زندگی است.

ارسال شده توسط : بنفشه

دیدگاه شما

*