چگونه در شرایط دشوار امید خود را از دست ندهیم؟

دوست داشته باشید یا نه، همیشه در زندگی ما لحظات دشواری وجود دارد. ممکن است شغل خود را از دست بدهید ، در حرفه ی خود با شکست مواجه شوید یا یک بیماری را تجربه کنید. هر چه که هست ، این بسیار مهم است که در آن شرایط امید خود را از دست ندهید. باید امید داشته باشید که می توانید از پسشان برآیید وگرنه فقط خود را به سمت پایین می کشید و وارد دایره ی خبیثی می شوید ، جایی که نگرش منفی شما شرایط را بدتر و به همین ترتیب حتی شما را بیش از پیش منفی گرا می کند.

اجازه ندهید این اتفاق برایتان بیفتد. همیشه آماده ی شرایط سخت باشید چرا که در این صورت می توانید براحتی آن ها را پشت سر بگذارید.

در اینجا به چند روش برای از دست ندادن امید در موقعیت های دشوار اشاره می کنیم :

۱٫ ایمان داشته باشید

بر اساس تجربه های من ، برای اینکه امیدتان را از دست ندهید لازم است ایمان داشته باشید. باید باور داشته باشید که همه چیز در نهایت به نتیجه ی مطلوبی خواهد رسید.

در مورد من ، من اعتقاد دارم که خدا کنترل زندگی مرا در دست دارد و هدف خوبی برای من در نظر گرفته است. اهمیتی ندارد که شرایط تا چه حد بد به نظر می رسند ، من یاد گرفته ام به او اعتماد کنم حتی وقتی که نمی دانم کارها چگونه پیش خواهند رفت. زمان و دوباره همه چیز شروع به خوب پیش رفتن می کنند و در اغلب این موارد من از قبل نمی توانستم چنین چیزی را درک کنم.

فقط یک نمونه برایتان بازگو می کنم ، چندین سال قبل من در گرفتن مدرک تحصیلی خود در یک دانشگاه محلی به خاطر دلایلی که بر کنترل من چیره شده بودند با شکست مواجه و در امتحان مردود شدم. واقعاً تجربه ی بدی بود ، به خصوص که من به سختی برایش تلاش کرده بودم. اما من یاد گرفته بودم که در آن شرایط به خدا اعتماد کنم و این به من برای پشت سر گذاشتن آن مشکل ایمان می داد. به طور خلاصه سرانجام از یک دانشگاه خارجی که سطح علمی اش از دانشگاه قبلی خیلی بالا تر بود بورس تحصیلی گرفتم. من در آنجا چیزهایی یاد گرفتم که هرگز طور دیگری نمی توانستم یاد بگیرم.

چنین تجربه هایی باعث تقویت اعتقادات من برای داشتن ایمان در شرایط دشوارشدند. در حقیقت اعتقاد من بر این است که داشتن ایمان در شرایط دشوار مهم ترین پند است ، به همین دلیل آن را اولین نکته در لیستم قرار دادم.

۲٫دلایل خود را به یاد آورید

هنگامی که در شرایط دشوار قرار می گیرید باید به یاد آورید که چرا در حال حاضر کاری که در حال انجام دادنش هستید را انجام می دهید؟ آن چیست که به دنبالش هستید؟ یادآوری دلایل خود به شما قدرت ادامه دادن را می دهد زیرا انگیزه شما را به سمت جلو هدایت می کند. بر طبق گفته ی ویکتور فرانکل : آنهایی که برای زندگی کردن دلیل دارند ، تقریباً می توانند همه ی مشکلات را تحمل کنند و راه حل ها را بیابند.

در این جا به دو نکته می رسیم :

۱٫همیشه برای انجام کار خود دلیل داشته باشید. به زبان ساده تر ، اگر دلیلی برای انجام کار خود نمیابید آن را انجام ندهید.

۲٫همیشه به یاد داشته باشید که هدف چیست. آن را در جلوی ذهن خود نگه دارید ، اینگونه همیشه جلوی چشم شماست.

برای تأثیر گذاری ، هدف باید از خودتان فراتر باشد. یک هدف خود متمرکز مؤثر نیست. آن هدف باید چیزی باشد که به جای رضایت ظاهری به شما رضایت درونی دهد. باید الهام بخش باشد.

۳٫در اطراف افرادی که حامیتان هستند باشید

بر آمدن از پس شرایط دشوار کار سختی است ، اما برآمدن از آن به تنهایی بسیار سخت تر است. شما به یک گروه از افراد مثبت اندیش که بتوانند شما را حمایت کنند نیاز دارید. باید عضو تجمعی شوید که به یکدیگر اهمیت می دهند و یکدیگر را تشویق می کنند. اگر نیستید ، پیشنهاد من این است که شروع  به پیدا کردن یکی از آنها بکنید. تا زمانی که به آن نیاز پیدا کنید صبر نکنید زیرا تا آن موقع خیلی دیر می شود. شما قبل از اینکه شرایط سخت از راه برسند به این انجمن نیاز دارید.

۴٫ به دیگران کمک کنید

مزیت دیگری که عضویت در این انجمن ها در پی دارد این است که شما را تشویق به اندیشیدن در باره ی دیگران می کند. این گروه شما را مجبور می کند که به دیگران کمک کنید و از این رو به فکر دیگران باشید. این روش تمرکز شما را از روی خودتان بر می دارد. در نیتجه ، شرایط شما دیگر به آن بدی که تا حالا به نظر می رسید نمی باشد.

اغلب اوقات شرایط بد تر از آن چیزی که واقعاً هستند به نظر می رسند زیرا ما بیش از حد به آنها اهمیت می دهیم. اگر مقداری از توجهتان را به چیز دیگری اختصاص دهید باعث می شود که شرایط شما در یک منظره ی بهتری قرار گیرند.

***

به یاد داشته باشید هنگامی که در شرایط دشواری قرار می گیرید ، امیدتان را از دست ندهید. امید یک چیز ضروری است ، اگر یک بار آن را از دست دهید تقریباً تمام بازی را باخته اید. علاوه بر این ، این مسئولیت شماست که امیدتان را حفظ کنید. می توانید تا زمانی که مشکل را شکست دهید امیدوار باشید.

ارسال شده توسط: آیلر

دیدگاه شما

*