یک راهنمایی ساده برای تند خوانی

یکی از کارهایی که امسال می خواهم انجام دهم این است که تند خوانی را یاد بگیرم. من یک خواننده ی کند هستم ، از این رو نمی توانم آن تعداد کتاب که می خواهم را تمام کنم. به هر حال خیلی از مردم موفق ، سریع مطالعه می کنند. بر طبق گفته ی وارِن بافِت ، داشتن توانایی در تند خوانی یک برتری بزرگ نسبت به دیگران است.

من تصمیم ندارم راهنمایی های جزئی به شما ارائه دهم ( Breakthrough Rapid Reading کتاب خوبی در این باره است ) ، اما می خواهم فقط یک نصیحت ساده که بسیار کاربردی است را به شما بگویم.

این روش از یک چیزی به نام no-stake practice یا یک تمرین بی حد و مرز استفاده می کند که تیم فریس نیز آن را در یکی از مصاحبه هایش ذکر کرده است. معنی درونی این عبارت این است که برای خوب بودن در یک تکنیک ، باید در یک محیط آرام و بدون هیچ گونه فشاری تمرین کنید. به طور مثال ، اگر شما می خواهید شوت کردن در بسکتبال را یاد بگیرید ، باید آن را به تنهایی و بدون هیچ ترسی از شرمندگی در برابر دیگران انجام دهید. این گونه می توانید به خوبی روی فن خود تا زمانی که بهبود یابد تمرکز کنید.

پشتکار به خرج دادن برای بدست آوردن مهارت در خواندن به این معنی است که شما باید برای تمرین مهارت های خود یک محیط آرام و بدون فشار برای خود محیا کنید. اما منظور از فشار چیست؟ خوب ، ممکن است شما نظر متفاوتی داشته باشین اما به نظر من ، منظور از فشار ، مشکلِ درک کردن مطلب اصلی است. به همین دلیل هنگامی که من در حال خواندن یک کتاب یا مقاله ای حاوی ایده های مهم هستم ، تحت هیچ شرایطی نمی توانم امکان از دست دادنشان را فراهم کنم.

بنابراین ، قدم اول برای تمرین ، پیدا کردن مطالب غیر ضروری است. موضوعاتی که در این دسته قرار می گیرند برای هر شخصی متفاوت اند. من در روش خود ، عباراتی دارم که آن ها را در دسته ی “جالب برای دانستن اما غیر ضروری” قرار می دهم. از این رو می توانم به خود اجازه دهم تا از آن عبارات چشم پوشی کنم.

قدم بعدی بعد از پیدا کردن مطالب غیر ضروری ، این است که از انگشت خود به عنوان یک مکان نما استفاده کنید. انگشت خود را همراه با متن حرکت دهید و با چشم خود آن را دنبال کنید. از آنجایی که هدف شما افزایش سرعت در خواندن است ، باید انگشت خود را سریع تر از سرعت همیشگی خواندن خود حرکت دهید. این تکنیک برای حذف کردن ( یا حد اقل کاهش دادن ) عباراتی که مانع تند تر خواندن هستند مفید است.

با ترکیب کردن دو قسمت بالا ، به یک روش کلی برای تند تر خواندن می رسیم :

برای تمرین گذشتن از عبارات غیر ضروری با انگشت ، آن ها را پیدا کنید.

من چند بار این روش را امتحان کردم و از آن نتیجه گرفتم. این روش ذهن مرا برای درک کردن متن در یک سرعت بالا تر و بدون ترس از از دست دادن یک عبارت مهم تعلیم داد. من در آینده می توانم از مهارت بهبود یافته ام در خواندن ، برای مطالعات واقعی ام استفاده کنم.

دیدگاه شما

*