۵ فایده پیگیری زمان های سپری شده در طول روز

“زمان چیزیست که ما آن را بیشتر از همه می خواهیم اما به بد ترین شکل از آن استفاده می کنیم” _ William Penn

“زمان = زندگی ، بنابراین هدر دادن زمان هدر دادن زندگیست و مدیریت آن مدیریت زندگیست”_ Alan Lakein

“زمان با ارزش ترین چیزی است که یک انسان می تواند آن را بگذراند“_ Theophrastus

این نقل قول ها برای خودشان صحبت می کنند. زمان با ارزش ترین سرمایه ی ماست ، با این حال هنوز اغلب از آن با بی دقتی استفاده می کنیم. خوشبختانه یک روش برای استفاده ی هوشمندانه از زمان وجود دارد: جدول زمان بندی. قبلاً در باره ی نحوه ی استفاد از برنامه ی Rachota جهت زمان بندی توضیح داده ام و حالا می خواهم نظر خود را درباره ی اینکه چرا جدول زمان بندی برایتان مفید است ، با شما در میان بگذارم:

۱- متوجه خواهید شد که زمانتان دقیقاً صرف چه کاری شده است

اگر شما هم مثل من هستید ممکن است گاهی اوقات از این که ندانید وقتتان صرف چه کاری شده است متعجب شوید. نا گهان متوجه می شوید که به پایان روز رسیده اید و از این که کار های بسیار کمی را به انجام رسانده اید تعجب می کنید. جدول زمان بندی به شما کمک خواهد کرد. شما دقیقاً خواهید دانست که زمان خود را و به چه میزان ، صرف چه فعالیت هایی کرده اید.

۲- می توانید سطح پیشرفت هایتان را تعیین کنید

پس از این که متوجه شدید زمانتان صرف چه چیزی شده است ، می توانید سطح پیشرفتتان را از روی جدول تعیین کنید. به سادگی می توانید زمانی که برای هر فعالیت گذرانده اید را با آن زمانی که فکر می کنید برایش بهترین است مقایسه کنید. آن قسمت هایی که از مقدار ایده آل شما فراتر رفته اند ، نواحی پیشرفتتان هستند. آن جا جاییست که نشان می دهد وقتتان را هدر داده اید. آن مقداری که در این ناحیه قرار می گیرد نشان دهنده ی زمان طلف شده است. هر زمان که امکان دارد ، برای به حد اقل رساندن این نواحی تلاش کنید. همین قضیه برای فعالیت ها نیز صدق می کند. فعالیت هایی که ناحیه شان زیر نواحی ایده آل شما قرار دارند ، به این معنی است که شما زمان کافی به انجام آن ها اختصاص نداده اید.

۳- می توانید زمانتان را تنظیم کنید

شما می توانید با تنظیم زمان خود در شروع روز یا پایان شب قبل ، در انجام فعالیت ها فراتر روید. در این روش ، شما به هر فعالیت زمان معینی اختصاص می دهید و مراقب هستید که از زمان تعیین شده فراتر نروید. بر نامه های زمان بندی مانند Rachota، کنترل و تنظیم ترقی شما در روز را آسان تر می کنند.

۴- حس مسئولیت پذیری خواهید داشت

این مورد ، یکی دیگر از مزیت های زمان بندی است که ممکن است در ابتدا قابل مشاهده نباشد. من فقط بعد از استفاده از آن به این قضیه پی بردم. زمان بندی به شما در قبال وقتتان احساس مسئولیت می دهد. چرا؟ به خاطر این که شما باید گزارش عملکردتان در زمان مشخص شده را بدهید. مثل این است که می خواهید گزارش عملکرد در زمانتان را به رئیستان بدهید با این تفاوت که در این روش رئیس ، خود شما هستید.

۵- از خطر حواس پرتی دور خواهید ماند

اگر از یک برنامه ی زمان بندی استفاده می کنید ، باید هدف دقیق خود را از زمانی که می گذرانید مشخص کنید. به عنوان مثال ، شما زمانی را به خواندن کتاب اختصاص می دهید و آن را وارد برنامه ی زمان بندی می کنید. سپس این برنامه شروع می کند به اندازه گیری زمانی که شما به کتاب خواندن می گذرانید. تا زمانی که شما یک هدف مشخص برای خود داشته باشید ، از خطر حواس پرتی و گیج شدن دور خواهید ماند. شما می دانید که در حال حاضر مشغول به انجام چه کاری هستید.

ارسال شده توسط: آیلر

دیدگاه شما

*