هدف گذاری ابزاری کارآمد

با اینکه تعداد انگشت شماری از افراد این کار را انجام می دهند، داشتن هدف در زندگی بسیار ارزشمند و فراهم کننده اشتیاق و انگیزه لازم برای بههدف گذاری انجام رساندن کارهاست و احساس معنا داری را برای تمام بخش های فعالیت روزمره به ارمغان می آورد.

هر شخصی برای کاری که انجام می دهد لازم است دلایلی داشته باشد و نه اینکه تنها برای کسب درآمد زندگی کند، که این مورد به طور حتم هدف محسوب نمی شود.

اگر با یک استراتژی حرکت کنید و در مورد خواسته های خود در زندگی و موقعیت هایی که می خواهید به آنها دست پیدا کنید به طور شفاف تصمیم گیری کنید این کار بسیار سودمند خواهد بود.

برای خود اهداف دست یافتنی تعیین کنید و قدم های کوچک ولی معنی دار در راستای تحقق آنها بردارید. اگر در مسیر کمال قرار دارید پس احساس رضایت بیشتری خواهید کرد و همچنین این مورد باعث افزایش اعتماد به نفس شما خواهد شد.

توجه داشته باشید که هرگز اهداف را تنها در ذهن خود نگه ندارید، بلکه همه چیز را بر روی کاغذ بنویسید. این کار موجب احساس خشنودی و رضایتمندی خواهد شد و اغلب زمانی این احساس را خواهید داشت که علامت تیک کنار اهداف را با چشمان خود می بینید که به این معناست که هدف مورد نظر واقعا محقق گردیده است.

جستجو برای یافتن یک معلم یک مربی، بخصوص زمانی که می خواهید برای آینده خود تصمیم بگیرید و اهداف زندگی خود را مشخص کنید بسیار ارزشمند است. اغلب افراد نیازمند کمی راهنمایی هستند تا در مسیر درست قدم بردارند و زمانی که این فرصت برای شما بوجود آمد به زودی تبدیل به سرشت شما خواهد شد.

 وقتی به جای اینکه همیشه احساس کنید در حال سازگار کردن خود با کارهایی که روزانه مجبور به انجام رساندن آنها هستید می باشید امکانات موجود را مشاهده کنید زندگی بسیار با معنی تر خواهد شد. وقتی در مسیر خوشبختی حرکت می کنید هر چیزی امکان پذیر است

 

درباره محمد رضا

علاقمند به دانايي و تفكر البته نه از نوعي كه تبديل به بمب اتم براي نابودي ابناء بشر شود و نه تفكري كه منجر به نفي آفريدگار آسمانها و زمين گردد بلكه تعقلي كه در سايه لطف پروردگار انساني باشم شايسته بندگي خدا.

دیدگاه شما

*