۵ عادت انسان های موفق (آیا شما از تمام این عادات بهره مندید؟)

انسان های موفق خصوصیاتی دارند که آن ها را از افرادِ عادی متمایز می کند؛  در این متن، ۵ ویژگی انسان های موفق را بیان می کنیم:

  • در ذهنشان نقطۀ پایان وجود دارد

اگر در ذهنتان نقطه پایانی برای کارهایتان نداشته باشید، به راحتی گم می شوید و احساس سردرگمی می کنید. افراد موفق دقیقاً می دانند که از زندگی چه می خواهند و برای هر کاری هدفی دارند.

اگر در زندگی هدفمند باشید؛ می دانید دقیقاً بر روی چه چیزی تمرکز کنید. داشتن نقطه پایان ذهنی شما را در رسیدن به مقصدتان راهنمایی می کند.

  •  برای کارهایشان دلیل و هدف دارند

فقط هدفمند بودن کافی نیست. برای اینکه به هدفتان برسید باید دلیلی داشته باشید. افراد موفق، پشت تمام اهدافشان دلیلی دارند که موجب حرکت مداوم آن ها به سمت هدفشان می شود. راه رسیدن به اهداف، همواره آسان نیست، افرادی که برای اهدافشان دلیلی ندارند در نیمه راه از پا می افتند و کنار می کشند.‏

اگر هدفتان این است که ۱۰ کیلوگرم لاغر شوید ولی دلیلی برای این کار ندارید، هرگز نمی توانید به وزن ایده آلتان برسید. پس بهتر است چون ۳ ماه دیگر جشن عروسی دوستتان است وزنتان را کم کنید؛ به این دلیل که خوش هیکل به نظر برسید.

وقتی دلیل خوشایندی برای اهدافتان دارید، می توانید با آسودگی بیشتری به مقاصدتان دست یابید.

  • پشتیبان دارند

جدا از هدف و دلیل، رسیدن به مقاصد خاص سختی هایی دارد که گاهی به تنهایی نمی توان با آن ها مقابله نمود.

سعی کنید تیمی از دوستان برای خودتان تشکیل دهید که به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کنند. این تیم می تواند بین ۲ تا ۶ نفر باشد.

در انتخاب اعضای تیم دقت داشته باشید و سعی کنید افراد مثبت اندیش با  اهدافی شبیه اهداف خودتان را برگزینید.

  • می دانند که وقتشان را صرفِ چه چیزی می کنند

اگر نمی دانید وقتتان را چگونه سپری کنید، تقریباً تمام آن را از دست داده اید. زمان یکی از با ارزش ترین منابع ایست که در اختیار داریم. شما می توانید پول  هدر رفته تان را دوباره با برنامه ریزی بدست آورید. ولی زمان از دست رفته را نمی توان برگرداند.

باید مراقب چگونگی گذشت زمانتان باشید. اگر ۷۰٪ آن را صرف دیدن تلویزیون و گردش با دوستان می کنید،  هرگز به اهدافتان نخواهید رسید.

زمان را ثبت کنید. نرم افزار های زیادی برای این کار وجود دارد. Rescue Time یکی از آنهاست که با گرفتن داده های خام از نحوه سپری شدن زمان شما پشت کامپیوتر، می تواند اعلام کند که چقدر زمان را صرف کدام وب سایت، بازی یا نرم افزار کرده اید. (به این منظور می توانید از نر افزار رایگان Rachota نیز استفاده کنید.)‏

اگر مصمم به ایجاد تغییر در زندگی خود هستید، همین اکنون از بطالت دست بکشید و کارهای مفید انجام دهید.

برای شروع، همین الان فیسبوک را ببندید.

  • سریع تلاش می کنند، سریع از شکست می گذرند و هرگز از پا نمی افتند

اگر برای اولین بار به تیراندازی بروید، نمی توانید اولین گلوله را به هدف بزنید. در زندگی هم برای دستیابی به اهداف باید تلاش کرد. به سادگی از هدفتان دست نکشید، خیلی چیزها وجود دارند که با هر بار شکست آنها را تجربه می کنید. سریع یاد بگیرید، سریع عمل کنید و کناره گیری نکنید.

ارسال شده توسط: بنفشه

دیدگاه شما

*