۹ راهکار برای اینکه شغل تان را تبدیل به یک سرگرمی کنید

امروزه، میلیون ها نفر شغلی دارند که از آن راضی نیستند. در واقع تعداد شغل هایی که برای کارکنان در سطح متوسط، موجب لذت و شادی شود زیاد نیست.  همین طور جنگ های اقتصادی احتمال وجود این مشاغل را کاهش می دهند.

با این وجود، هنگامی که شغلتان شما را خوشحال نمی کند، ابتدا اطمینان حاصل کنید که مورد اجحاف قرار نگرفته اید. بسیاری از کارکنان اجازه می دهند که کارشان دچار روزمرگی شود و خودشان را در مقابل رؤسای شیطان صفت و شرکت هایشان بدون دفاع و ناتوان می بینند.

مهم نیست که هم اکنون به چه میزان از شغل، کارفرما، همکاران و یا شرکت خود ناراضی هستید زیرا همیشه راهکارهایی وجود دارند که به وسیله آن ها می توانید کار را برای خود به شکل تفریح درآورید و هر روز مشتاقانه بر سر کار خود حاضر شوید.

چگونه کار خود را به تفریح تبدیل کنید:

· برای همکارانتان شیرینی درست کنید

همه بیسکوئیت ها و شیرینی های خانگی را دوست دارند. شما می توانید هفته ای یکبار مقداری شیرینی درست کنید و به محل کارتان ببرید. 

· با خودتان رقابت کنید

رقابت دوستانه همیشه هیجان انگیز است، اما ممکن است کسی را برای رقابت نیابید. به جای آن با خودتان رقابت کنید! برای انجام وظایف کاری خود یک مسابقه جالب به وجود آورید: هر روز تلاش کنید سرعت و بازدهی خود را افزایش دهید.

· از دل مشکلات مکرر، یک بازی به وجود بیاورید

آیا شخصی در محل کار با شما بدرفتاری می کند؟  آیا رئیستان پاپی شما شده است؟ می توانید از دل این مشکلات نیز یک بازی به وجود بیاورید.  یک لیست دَبِلنا از هر آنچه که انتظار دارید در طول هفته رخ دهد فراهم کنید و هر کدام را که اتفاق می افتد علامت بزنید. اگر تمام وقایع انتظاریتان به وقوع پیوست یعنی دبلنا شده اید.

· لیستی از نکات مثبت تهیه کنید

هنگامی که کار خود را دوست ندارید، عجیب نیست که همکاران و رئیسایتان نیز از شما تقدیر نکنند و یا به کارهایتان بها ندهند. گاهی اوقات مشکل همین است، درک شما از رئیس و همکارانتان به تعاملات شما معنا می دهد. و این گونه است که یک مورد ساده و یا یک مکالمه بی منظور، می تواند در نظرتان اهانتی بزرگ باشد و شما را بیازارد.

بنابراین شیوه تفکر خود را تغییر دهید. می توانید این کار را با تهیه یک لیست از نکات مثبتی که از هر تعامل منفی حاصل شده است انجام دهید. هر چیز خوبی که یاد گرفته اید، اهداف مثبتی که آن فرد از مکالمه با شما داشته و … را یادداشت کنید. حتی اگر مورد بدرفتاری واقع شده اید، این تمرین به شما می آموزد که چگونه در تعاملات خود مثبت اندیش باشید.

· در شرکت های بزرگ، جهت فعالیت های گروهی برنامه ریزی کنید

رویدادهای محل کار، راه خوبی برای پایه ریزی روابط دوستانه اند.  هماهنگی های تشکیل یک تیم ورزشی در شرکت را انجام دهید و همچنین حمایت شرکت را در این زمینه برانگیزید.  انجام این گونه فعالیت های جالب به بهبود روحیه تان نیز کمک خواهد کرد.

· میز خود را تزئین کنید

بسیاری از شرکت ها به شما اجازه می دهند که میز خود را با لوازم تزئینی کوچک و یا هر آنچه که خوشحالتان می کند، بیارایید. از انجام این کار بهره ببرید، چون انرژیتان افزایش و استرس محیط کار کاهش می یابد.

 

· به انجام کارهای هنری بپردازید

اگر کارتان موجب ایجاد اضطراب یا استرس در شما می شود، سعی کنید از این حالات به عنوان یک منبع الهام برای انجام کارهای هنری استفاده کنید. این کار هنری می تواند نقاشی، طراحی، مجسمه سازی و یا هر کاری که از انجام آن لذت می برید باشد. هنر یک راه موثر جهت تخلیه استرس محل کار و راه بسیار مناسبی برای تبدیل یک عامل منفی (اضطراب محل کار)، به یک عامل مثبت (اثر هنری) است.

·  برای زمان فراغت پس از کارتان برنامه ریزی کنید

تفکرات منفی مکرر در مورد مسائل کاری علت دیگری است که موجب غلبه اضطراب بر شما می شود. برای حل این مشکل، به خودتان برای تفکرات منفی در مورد مسائل کاری زمان ندهید. هنگامی که کار نمی کنید برای انجام فعالیت های جالبی به همراه دوستان یا خانواده تان برنامه ریزی کنید. بنابراین حتی پس از سخت ترین روز کاری نیز فرصت آزار خود با افکار منفی را نخواهید داشت.

·  برای رفت و آمد به محیط کار از دوچرخه استفاده کنید

 ورزش، ترشح مواد شیمیایی که موجب بهبود روحیه تان می شود افزایش می دهد. همچنین انرژی ای که در  دوچرخه سواری می سوزانید باعث می شود بدنتان تنش کمتری داشته باشد.  هنگامی که با دوچرخه به خانه بر می گردید، استرس کار، به سادگی در زیر تقلایی که برای رکاب زدن می کنید از بین می رود.

 نکته کلیدی این است که حتی بدترین محیط کار، می تواند به یک مکان جالب تبدیل شود. البته برای این کار باید از خلاقیت استفاده و شیوه تفکر خود را تغییر دهید. شما مجبور نیستید عاشق همکاران، رئیس و یا وظایفی که انجام می دهید باشید اما همیشه باید به دنبال راه هایی برای تمرکز بر روی شادی هایتان بوده و کار را عنوان ابزاری برای خوشحال کردن خود ببینید.  به این ترتیب می بینید که محل کارتان به محلی برای زندگی تبدیل می شود.

ارسال شده توسط: بنفشه

 

Comments

  1. ailar می فرمایند

    بسیار آموزنده بود

دیدگاه شما

*